26

مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از زیباترین و بزرگترین کشورهای جهان است که مقصد میلیونها مهاجر از هر گوشه ی جهان است . کانادا شمالی ترین کشور قاره ی آمریکا و دومین کشور بزرگ جهان است که از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از جنوب به کشور آمریکا منتهی می شود.

مساحت کلی کشور کانادا ۹٫۹۸۴٫۶۴۰ کیلو متر مربع می باشد. از نگاهی دیگر کشور کانادا ۶ برابر ایران و ۴۰ برابر کشور انگلیس است . کانادا به ۱۰ استان و ۳ قلمرو تقسیم شده‌ است.

استان‌ها در مجموع استقلال زیادی از دولت مرکزی دارند، اما، درجهٔ این آزادی عمل در نزد قلمروها کمتر است. مهم‌ترین استان از لحاظ اقتصادی و سیاسی، استان انتاریو می‌باشد که شهرهای تورنتو و اتاوا در آن قرار دارد . کبک ، آلبرتا ، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا ، نیوبرانزویک ، نیوفاندلند و لابرادور ، نووااسکوشیا ، اونتاریو،جزیرهٔ پرینس ادوارد و ساسکاچوان استان‌های این کشور هستند.

۳ قلمروی آن خطهٔ شمال غرب، نوناووت و یوکان است.

جمعیت کانادا بر طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا ، بیش از سی و سه میلیون و ششصد هزار نفر است. حدود ۸۰٪ مردم کانادا در شهرهایی که کمتر از ۲۵۰ کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی می‌کنند.

مهاجرت به کانادا با آسان تر شدن شرایط پذیرش مهاجر در کانادا افزایش یافته است و طبق آمار این افزایش روند رو به رشدی را طی خواهد کرد.مدارک مورد نیاز به برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت کانادا را در این جا برای شما خواهیم آورد .

با توجه به قوانین جدید مهاجرت به کانادا 2016 ،مهاجرت به کانادا را آسانتر شده ولی زندگی در کانادا نسبت به قبل کمی سخت تر شده است ،تمامی قوانین جدید را برای شما آورده ایم تا با آگاهی کامل از شرایط و اوضاع تصمیم مهاجرت کانادا بگیرید .

 مهاجرت به کانادا دو نوع است :اقامت دائم و اقامت موقت ،و با توجه به این که شما نیاز به دریافت کدام نوع از اقامت دارید ،شرایط مهاجرت به کانادا و شرایط گرفتن اقامت در کانادا متفاوت میشود .

برای دریافت اقامت کانادا به صورت دائم می توان روش های زیر را نام برد :

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص ،خود اشتغالی ،سرمایه گذاری در کانادا ،کارآفرینی ،ویزای استارت آپ ،مهاجرت به کانادا از طریق استانی ،مهاجرت به کبک کانادا و….

و روش های اخذ اقامت موقت کانادا ; ویزای توریستی کانادا ،تحصیل در کانادا یا همان ویزای دانشجویی ،مهاجرت به کانادا از طریق کار و…

افرادی که قصد دارند در مقاطع تحصیلی آکادمیک همچون کالج ها و دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازند نیازمند شرایط ذیل هستند:

۱٫ اخذ اجازه تحصیل در کانادا

جهت اخذ اجازه تحصیل, در وهله اول شخص موظف است پس از آشنایی با شرایط, الزامات و قوانین هر دانشگاه یا کالج, از یکی از آنها پذیرش بگیرد. قوانین و شرایط مربوط به پذیرش دانشجو در هر یک از دانشگاه ها و یا کالج ها متفاوت بوده و از اینرو جهت آشنایی با این شرایط فرد می بایستی از طریق وب سایت و یا تماس تلفنی با موسسه مورد نظر, از آنها آگاهی لازم را بدست آورد. در کنار این موارد برای اخذ پذیرش فرد باید تقاضانامه و مدارک مورد نیاز را حدود ۹ تا ۱۲ ماه زودتر به دانشگاه یا کالج مورد نظر بفرستد.

همچنین متقاضی می بایستی دارای مهارت های زبانی لازم باشد که در این خصوص لازم است با شرکت در یکی از آزمون های استاندارد IELTS و TOEFL و اخذ مدرک, جهت تکمیل پذیرش آن را به موسسه مورد نظر ارائه دهد.

۲٫ اخذ ویزای موقت

علاوه بر موارد ذکر شده, جهت اخذ ویزای موقت متقاضی می بایستی از توانایی مالی لازم جهت پرداخت هزینه های موسسه مورد نظر و تامین مخارج زندگی برخوردار بوده و در کنار آن افسر ویزا را در خصوص اینکه پس از اتمام تحصیل به کشور خود بازخواهد گشت, متقاعد سازد.

در طول تحصیل متقاضی می تواند بدون اخذ هیچگونه اجازه کار, در محیط دانشگاه یا کالج مورد نظر به کار بپردازد. علاوه بر آن اگر متقاضی قصد داشته باشد در بیرون از محوطه مشغول به کار گردد, نیازمند دریافت اجازه کار work permit می باشد.

پس از پایان دوره تحصیلی در صورتی که متقاضی حداقل به مدت یکسال مشغول به کار تمام وقت در کانادا بوده باشد می تواند جهت اخذ اقامت دائم اقدام نماید.

در مقالات بعدی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و همچنین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا را خواهیم آورد .

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید