58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

عوامل موثر در سلامتی دام و طیور

 آسیاب صنعنی آرتیمس تولیدکننده دستگاه آسیاب دامداریدستگاه آسیاب عطاری و .. در این مقاله شما را با عوامل موثر در سلامت دام و طیور آشنا می کند.مدیریت و محیط نقش مهمی در کنترل مصرف خوراک و کارایی آن دارند. بنابراین تولیدکنندگان طیور باید از فن آوری فعلی و کارهای تحقیقاتی اخیر با هدف بهینه سازی شیوه های مدیریت و محیط خرد برای مصرف و استفاده بهتر از خوراک استفاده کنند.
میزان ذخیره سازی : میزان خوراک و بازده خوراک در جوجه های گوشتی تحت تأثیر میزان بالا ذخیره (30-40 کیلوگرم در متر مربع) در مقایسه با ذخیره متوسط ​​(24 کیلوگرم در متر مربع) حتی در شرایط فضای کافی خوراک نیز تأثیر منفی داشت. تأثیر میزان ذخیره سازی و استفاده از خوراک را می توان عمدتاً دسترسی محدود به خوراک ، افزایش تنش گرمایی ، افزایش سطح آمونیاک و شیوع آسیب شناسی ها دانست. با این وجود بسیاری از این اثرات می توانند با تهویه مناسب و سایر روشهای مدیریت و تغذیه کاهش یابد.
روشنایی : مطالعات اخیر یک سیستم روشنایی جایگزین را بررسی کرده است که در آن پرندگان در معرض یک ساعت نور و سه ساعت تاریکی قرار دارند ، این چرخه شش بار در روز تکرار می شود.
رنگ نور همچنین بر استفاده و عملکرد رشد خوراک تأثیر می گذارد. به طور کلی ، پرندگان ترجیح می دهند خوراک را در زیر نور سفید مصرف کنند زیرا این امر به آنها کمک می کند تفاوت های بافتی را که نمی توانند در زیر رنگ های مختلف ببینند ، تشخیص دهند. در برخی موارد ، ممکن است از تولیدکنندگان طیور خواسته شود که از رنگهای روشن دیگر برای کاهش مشکلات تولید استفاده کنند.
عوامل موثر در سلامتی دام و طیور

عوامل موثر در سلامتی دام و طیور

فاکتورهای خوراک و آب
از زمان ورود جوجه ها به مزرعه ، آنها باید بلافاصله به خوراک و آب تازه و تمیز دسترسی پیدا کنند ، که برای به حداکثر رساندن پتانسیل ژنتیکی و استفاده از اشتهای اشتها آور جوجه های مدرن ضروری است. در زیر چند نکته اساسی برای اطمینان از مصرف کافی و حفظ عملکرد بالا ذکر شده است.
شکل فیزیکی خوراک – خوراک های پلت معمولاً منجر به افزایش تراکم و مصرف جیره می شوند و همچنین رشد و بازده خوراک را بهبود می بخشند.
عطر و طعم خوراک : برخی از مواد غذایی طبیعی برای مرغ ها نسبتاً نامناسب هستند زیرا خوش طعم نیستند. به عنوان مثال ، جوجه ها در مقایسه با جیره های مشابه حاوی ذرت زرد ، از رژیم های غذایی حاوی جو ، چاودار یا گندم سیاه پرهیز می کنند. آنها همچنین از رژیم های غذایی حاوی مواد غیرمعمول مانند پروتئین های تک سلولی ، مواد زائد فرآوری میوه ، گیاهان دریایی و غیره در مقایسه با رژیم های غذایی مربوطه که مواد مغذی اساسی را از مواد غذایی طبیعی تهیه می کنند ، اجتناب می کنند.
مشکلات طعم ممکن است در خوراک های تازه تولید شده نیز وجود داشته باشد. در بسیاری از موارد،تولید طعم پذیری یکنواخت بالا در دسته های مختلف خوراکی و بدون کمک طعم دهنده غیرممکن است. این به دلیل تغییر محصولات جانبی ، شرایط مختلف خاک و محصول و فرایندهای مختلف تولید است. مواد افزودنی خوراکی مورد استفاده در دسته های مختلف نیز ممکن است در تغییر طعم کمک کنند.
تأمین آب : مصرف آب با مصرف خوراک در ارتباط است و بنابراین هرگونه کاهش در مصرف آب به دلیل خرابی در تأمین آب یا کمبود فضای آبیاری ، منجر به کاهش مصرف خوراک به میزان متفاوتی می شود.
برای جلوگیری از این مشکلات ، گرم نگه داشتن پرندگان در زمستان مهم نیست و فقط تأکید بر خنک نگه داشتن آنها در تابستان نیست. برای معتبر بودن این امر ، ابتدا باید هزینه گرمایش در برابر افزایش انتظار خوراک به دلیل پوشش ضعیف پر متعادل شود.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید