18

اقتصاد > اقتصاد کلان – همزمان با ثبت نام گروه جدیدی از فعالان اقتصادی برای حضور در انتخابات اتاق های بازرگانی، بحث های انتخاباتی در میان فعالان بخش خصوصی جدی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساعت 22 دیشب با ثبت نام 249 نفر فعالیت های انتخاباتی نمایندگان بخش خصوصی ابعاد تازه تری به خود گرفت. در لیست های انتخاباتی اتاق تهران اسامی افراد مختلفی به چشم می خورد از برادر عباس عراقچی از مذاکره کنندگان برنامه هسته ای تا پسر محمد نهاوندیان رئیس قبلی اتاق ایران.

نام

دلیل شهرت

مسعود خوانساری

معاون وزیرراه در دولت اصلاحات

پدرام سلطانی

نایب رئیس جوان اتاق ایران

مهدی جهانگیری

برادر معاون اول رئیس جمهور

محسن نهاوندیان

پسر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور

محسن   بهرامی ارض اقدس

مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور

سید مرتضی عراقچی

برادر عباس عراقچی مذاکره کننده هسته ای

مسعود حجاریان

برادر سعید حجاریان

محسن مهرعلیزاده

رئیس سازمان ترتبیت بدنی در دولت اصلاحات

امیرعلی بهزادیان

فرزند محمدرضا بهزادیان

محمد رضا انصاری

مدیر بزرگترین شرکت ساختمانی ایران

 

در همین حال ائتلاف انتخاباتی «برای فردا» طی بیانیه ای منشور اخلاقی خود برای حضور در انتخابات را منتشر کرده است. براساس آنچه در این بیانیه آمده است، این ائتلاف اعلام کرده «شعارهای انتخاباتی غیراجرایی نمی دهد» و برای «رقیبان خود نیز پرونده سازی نمی کند». در متن این بیانیه آمده است:« هجدهم اسفندماه سال جاری، هشتمین دوره انتخاباتی است که برای برگزیدن نمایندگان پارلمان بخش خصوصی برگزار خواهد شد. روند بالنده نقش و جایگاه اتاق، این‌گونه اقتضا می‌کند که رشد و بلوغ بخش خصوصی در همه شئون مربوطه مشهود باشد. در این میان در نظر گرفتن برخی اصول و رویکردهای حرفه‌ای و مبتنی بر اخلاق، در جریان رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند نشانه‌ای دال بر همین رشد و بلوغ باشد.»

در ادامه این بیانیه آمده است:« ما، نامزدهای “ائتلاف برای فردا” در آستانه انتخابات دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران وظیفه خود می‌دانیم که برای حفظ و ارتقاء کردار نیک و عمل به وظیفه انسانی و دینی خود در ترویج اخلاق حسنه، پایبندی خود و فعالان و وابستگان به ستادهای انتخاباتیمان را به اصول زیر اعلام و تعهد نماییم:      در معرفی خود، پیشینه تحصیلی و حرفه‌ای خود با صداقت و بدون مبالغه عمل خواهیم کرد.    در اعلام وعده‌ها و برنامه‌های انتخاباتی ائتلاف اغراق نخواهیم کرد و عملی بودن برنامه‌ها برای ما دارای بالاترین درجه از اهمیت است. در برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی، تخریب رقبا و سایر نامزدها و گروه‌ها خط قرمز اخلاقی ما خواهد بود. لذا به جای نفی دیگران بر تبیین نظرات و برنامه‌های خود متمرکز خواهیم بود.   از تجسس در احوال شخصی سایر نامزدها خودداری و آنرا تقبیح می کنیم. هرگونه تلاش برای حذف رقبا از طریق پرونده سازی را ناپسند می شماریم.  در تبلیغات برای خود و گروه منتسب به خود، ضوابط مربوطه را رعایت می کنیم و محترم می شماریم.  در مصاحبه ها و مناظره های عمومی و مطبوعاتی در چارچوب ادب و احترام و با پرهیز از سیاه نمایی عملکرد مدیران پیشین اتاق، نقدهایمان را نسبت به اتاق و رقبایمان مطرح می کنیم.  در صورت عدول هریک از نامزدهای ائتلاف و همکاران اجرایی ستاد انتخابات از اصول این منشور، فوراٌ تذکرات لازمه را به ایشان  می دهیم و در اصلاح خطای انجام شده مشترکاٌ اقدام می کنیم. در پایان، “ائتلاف برای فردا” از همه نامزدها و گروه های فعال در انتخابات اتاق دعوت می نماید که با اعلام پایبندی و التزام به اصول اخلاقی فوق الذکر، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و در شأن بخش خصوصی کشور فراهم آورند.»

از هفته گذشته فعالیت های انتخاباتی بخش خصوصی کلید خورده است. پیش می شود در انتخابات این دوره اتاق تهران 14 هزار فعال بخش خصوصی حق رای دارند. کاندیداهای انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران نیز تلاش می کنند تعداد افراد بیشتری را برای مشارکت در انتخابات اتاق تهران مجاب سازند.

انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران بزرگترین، انتخابات پارلمان بخش خصوصی به شمار می آید.

3535

 

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.