18

اقتصاد > اقتصاد کلان – هزینه حمل و نقل کالا 7 تا 8 میلیون تومان کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود خوانساری به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: از شب گذشته با پلمپ باک کامیون ها، دریافت عوارض از کامیون های ترکیه ای که از خاک ایران به مقصد ترانزیت عبور می کنند و کامیون های ایرانی که به ترکیه برای امور ترانزیت وارد می شوند، لغو شد.

خوانساری ادامه داد: از ساعت 24 شب گذشته، مناقشه نزدیک به چهار ماه میان ایران و ترکیه در مورد عوراض کامیون های عبوری پایان پیدا کرد.

خوانساری بیان داشت: کامیون های ترکیه ای با پلمپ باکشان می توانند وارد خاک ایران شودند. البته در صورتی که مقصد نهایی این کامیون ها ایران باشد، آنها عوارض قبلی را پرداخت می کنند. به این صورت که به ازای هر 100 کیلومتر 30 سنت و 15 سنت نیز به ازای توقف در پمپ بنزین ها می پردازند.

وی بیان داشت: خوشبختانه این مشکل که طی ماه​های گذشته رخ داده بود، برطرف شد و کامیون های ایرانی و ترکیه ای با پلمپ باک می توانند بدون پرداخت عوارض به کشورهای ثالث بروند.

وی ادامه داد: براین اساس کرایه حمل ونقل و هزینه های ترانزیت برای کامیون های ایرانی بین 7 تا 8 میلیون تومان کاهش می یابد. به این ترتیب شرکت های حمل ونقل نیز باید کرایه های خود را پایین بیاورند.

پیش از این نیز مسعود خوانساری نتیجه آخرین مذاکرات ایران و ترکیه را برد- برد ارزیابی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این اتفاق موجب می شود تا هزینه های نهایی کالا نیز روند نزولی پیدا کند.

3535

 

 

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.