18

اقتصاد > انرژی – نسیم آنلاین نوشت:

قیمت نفت اوپک فوران کرد. براساس محاسبات دبیرخانه اوپک که عصر دیروز سه‌شنبه اعلام شد، قیمت سبد نفت این سازمان، با ۷.۵ درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته، به ۴۸.۱۹ دلار در هر بشکه رسید.

‌ بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی اوپک، قیمت نفت این سازمان جمعه گذشته 44.83 دلار در هر بشکه بود.

قیمت نفت اوپک که در 23 ژوئن (دوم خرداد ماه) به رکورد 110.30 دلار در هر بشکه رسیده بود، به دلیل افزایش چشمگیر تولید نفت در آمریکا و تصمیم اوپک مبنی بر کاهش ندادن سقف تولید این سازمان با هدف حفظ سهم بازار، به طور مرتب کاهش پیدا کرد و در تاریخ 13 ژانویه (23 دی) به پایین ترین سطح خود یعنی 41.50 دلار در هر بشکه رسید اما پس از نیمه ژانویه، قیمت نفت اوپک تقریبا روند افزایشی به خود گرفته است.

عبدالله البدری دبیرکل اوپک در اواخر ماه ژانویه با گفتن اینکه ممکن است قیمت نفت کمترین سطح خود را تجربه کرده باشد، در حقیقت از تغییر روند حرکت قیمت خبر داد.

براساس اعلام شرکت بین المللی بیکر هافس آمریکا، شمار دکل های نفتی آمریکا در هفته گذشته میلادی، بیشترین کاهش خود از زمان آغاز ثبت آمار آن در سال 1987 را تجربه کرد و در مقایسه با تابستان گذشته، 24 درصد کمتر شد.

از سوی دیگر، کارگران 9 پالایشگاه نفتی در 4 ایالت آمریکا در اعتراض به حقوق و شرایط ایمنی محل کار، از یکشنبه گذشته دست به اعتصاب زده اند.

الجزایر، آنگولا، اکوادور، لیبی، ایران، عراق، کویت، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات و ونزوئلا از اعضای تشکیل دهنده اوپک هستند. 40 درصد عرضه جهانی نفت توسط اوپک تولید می شود.

پایگاه خبری بلومبرگ نیز عصر دیروز از تغییر روند حرکت قیمت در بازارهای جهانی خبر داد.

23231

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.