18

اقتصاد > اقتصاد کلان – سایت صدای اقتصاد نوشت:

 

عضو کمیسون عمران مجلس از 2 راه حل برای تامین بودجه عمرانی کشور سخن گفت.

مهرداد لاهوتی ب گفت: تامین بودجه 500 هزار میلیاردتومانی برای تکمیل 3 هزار پروژه نیمه‌تمام کشور به سال‌ها وقت نیاز دارد ضمن این‌که هر سال پیش‌بینی برآورد ریالی برای تکمیل این طرح‌ها با وجه به تورم در حال تغییر است.

وی گفت: در شرایط فعلی با کاهش قیمت نفت، تامین بودجه عمرانی با مشکلات بیشتری مواجه شده است و ما باید بپذیریم که با کاهش قیمت نفت، تامین بودجه عمرانی برای دولت، سخت خواهد شد ضمن این که به نظر نمی‌رسد دولت بتواند از راه شفاف‌سازی مالیات‌ها درآمد بیشتری از این طریق کسب کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: با وجود 600 هزار میلیارد تومان در جامعه بهتر است که دولت نسبت به واگذاری پروژه‌های عمرانی خود اقدام و طرح‌های عمرانی خود را به سرمایه‌گذارانی که تمایل به فعالیت در طرح‌های عمرانی از جمله حمل و نقل دارند، واگذار کند.

لاهوتی با اشاره به این‌که استفاده از سرمایه‌گذاران می‌توان کمک موثری به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کند، گفت: می‌توان از صندوق توسعه ملی به متقاضیان تسهیلات ارزی و ریالی دارد و سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی نیز می‌توانند خود برای این سرمایه‌گذاران وثیقه بگذارند چرا که مالکیت این پروژه ها منتقل نمی‌شود و مشکلی از این لحاظ پیش نخواهد آمد.

وی گفت: همچنین دولت می‌تواند هر سال در بودجه خود 10 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها اختصاص دهد و در مقابل بانک‌ها نیز به میزان 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان مشارکت در ساخت طرح‌ها قرار دهد.  

3535

 

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.