58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

در شرکت فنی مهندسی میهن بام زرین اسید کلریدریک با درصد خلوص ۳۳ در صد و در حجم ۲۰ لیتر تولید می شود. فروش این محصول در این شرکت به صورت تکی و عمده می باشد. تولید این محصول با مرغوب ترین مواد اولیه می باشد تا محصولی با کیفیت به دست شما مشتریان عزیز برسد. در میهن بام زرین بالاترین کیفیت از محصولات با مناسب ترین قیمت ارائه می شود. این شرکت اسید کلریدریک را در ظرف های مخصوص می ریزد تا در زمان حمل و نقل و نگه داری منجر به حوادث و خطرات نشود.

گروه فنی مهندسی میهن بام زرین در زمینه تولید کننده مواد شیمیایی فعالیت دارد و سعی بر این دارد که برترین کیفیت ها را برای شما خریداران عزیز تولید و عرضه کند. این شرکت تمامی محصولات تولیدی را در این زمینه با بهترین قیمت در سراسر ایران به فروش می رساند.

اسید کلریدریک چیست

این اسید به دلیل داشتن نمک و سولفوریک اسید در فرمول شیمیایی خود به “نمک اسید” نیز معروف است و در قدیم به آن “اسیدم سالیس” و “موریاتیک اسید” نیز می گفتند. این مایع قوی ترین جرم گیر ساخته شده به دست بشر است.

نام های دیگر اسید کلریدریک چیست؟

نام عمومی و عامه این محصول جوهر نمک است که در علم شیمی به هیدروکلریک اسید شناخته می شود. همچنین به نام های هیدروژن کلرید و اسید کلروهیدریک و اسید کلریدریک و کلریدریک اسید نیز شناخته می شود.

تاریخچه کشف اسید کلریدریک:

اسید کلریدریک یا همان جوهر نمک در گذشته های بسیار دور نیز وجود داشت و بشر از آن استفاده می کرد ولی برای نخستین بار در قرن ۱۶ ” لیباویوس ” توانست آن را به صورت خالص استخراج کند.

او از طریق حرارت دادن به نمک در داخل یک ظرف گلی که از خاک رس ساخته شده بود و مخصوص ذوب فلزات بود توانست این کار را انجام دهد. پس از قرن ها در دوره انقلاب صنعتی اروپا در زمانی که تقاضای مواد قلیایی برای اعمال صنعتی افزایش پیدا کرد “نیکولاس لبلانک” برای اولین بار در تاریخ این محصول را تولید انبوه کرد و همزمان توانست کربنات سدیم را در مقیاس های بسیار بزرگ و با هزینه بسیار پایین در کارگاهش تولید کند.

این ماده بسیار خطرناک و تا حدودی سمی می باشد پس باید با استفاده از ماسک از آن استفاده نمایید و بهتر است که در زمان استفاده از این ماده و یا زمانی که قصد استفاده از آن را در آزمایشگاه دارید، دستکش های مخصوص و مقاوم به دست کنید.

هیدروکلریک اسید یا همان جوهر نمک یک اسید بسیار قوی می باشد و در صورتی که بر روی دست و پوست بدن بریزد زخم‌های پوستی شدیدی ایجاد میکند.

علاوه بر این ها زمانی که از محلول رقیق شده آن در شستشوی محیط حمام و دستشویی و … استفاده می کنید بخاری که از آن ایجاد می شود ممکن است باعث گیجی و سرگیجه شما شود. پس حتما از یک دستمال برای پوشاندن دهان و بینی خود استفاده کنید.

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی اسید کلریدریک:

اسید کلریدریک یک مایع رقیق شفاف است که بسته به میزان خلوص ممکن است رنگ آن متمایل به سبز یا زرد باشد. بسته به میزان درصد خلوص، خواص فیزیکی و شیمایی آن متفاوت است اما در بازار معمولا اسید کلریدریک با درصد خلوص ۳۳ درصد موجود است که دارای جرم مولکولی ۱۰/۷ مول بر لیتر و چگالی ۱/۱۵۹ کیلوگرم بر لیتر است.

نقطه جوش این اسید ۸۴ درجه سانتیگراد و نقطه ذوب آن -۴۳ درجه سانتیگراد است.

کاربرد های اسید کلریدریک چیست؟

  • تولید ترکیبات ارگانیک
  • یکی از کاربرد های مهم اسید کلریدریک تولید ترکیبات معدنی است.
  • تولید ترکیبات ارگانیک نیز از مهم ترین کاربرد های این محصول است.
  • در حذف لکه های فلزی به کار میرود.
  • اصلی ترین وظیفه جوهر نمک تمیز کردن و شستشوی استخر ها است.
  • خالص کردن نمک طعام با استفاده از جوهر نمک امکان پذیر است.
  • تولید نفت نیز یکی از کاربرد های جوهر نمک است.
  • از این اسید به عنوان باز کننده لوله های جرم گرفته استفاده می شود
  • اسید کلریدریک کاربرد وسیعی در صنایع آبکاری دارد
  • برای تولید دیسکلر از این اسید استفاده می شود

چگونگی تولید اسید کلریدریک

اسید کلریدریک از مواد شیمیایی مهمی می باشد که روش های متعددی برای تولید و فراوری آن وجود دارد. از جمله روش های فراوری این محصول به صورت زیر می باشد.

  • تولید با هیدروژن و کلر: با حضور یک کاتالیزگر مانند پلاتین، هیدروژن و کلر با یکدیگر واکنش می دهند و اسیدکلریدریک تولید می شود.
  • تولید با گاز کلر: در این روش گاز کلر با آب تماس پیدا کرده و واکنس می دهد. هیدروژنموجود در مولکول های آب با کلر ترکیب و اسید کلریدریک تولید می شود. در این روش گاز کلر را وارد لوله حاوی آب کرده و گاز در طی این سیستم با آب واکنش داده و اسید تولید می شود.
  • تولید با ترکیبات کلرید: در طی این فرایند ترکیبات کلرید مانند سدیم کلرید با یک ترکیب حرارتی مانند سولفات مس واکنش می دهد و کلر را به صورت مولکولی ازاد می کندو این کلر آزاد شده با آب واکنش داده و اسید کلریدریک تولید می شود.
  • تولید با جریان الکتریکی: در این روش از سلول کاتالیز استفاده می شود. به این صورت که سدیم کلرید در یک طرف سلول و در طرف دیگر آب قرار می گیرد. با استفاده از یک جریان الکتریکی کلر های محلول جدا می شود و با هیدروژن ترکیب شده و در نهایت اسید کلریدریک را تولید می کند.

خطرات استفاده از اسید کلریدریک

اسید کلریدریک در صورت عدم رعایت ایمنی در زمان استفاده می تواند خطر هایی برای انسان به همراه داشته باشد. این خطرات می توانید آسیب های پوستی و یا آسیب به بافت چشم باشد. در صورتی که فرد استفاده کننده از این محصول نکات ایمنی را رعایت نکند و این اسید با پوست یا چشم تماس پیدا کند می تواند منجر به زخم شدن ، خون ریزی و یا از بین رفتن بافت آن قسمت می شود. استنشاق این اسید می تواند موجب اسیب به بافت مجرای تنفسی نیز بشود.

برای نگهداری اسید کلریدریک بایستی توجه کرد که حتما در محیطی مناسب و دور از هر گونه فلزی قرار گیرد. چرا که اسید کلریدریک بسیار واکنش پذیر می باشد و با قرار گرفتن در کنار فلزات می تواند هیدروژن آزاد کند و منجر به انفجار شود. همچنین برای نگهداری از این اسید نیاز است که از ظرف های مخصوص استفاده شود تا در زمان حمل و نقل و نگهداری منجر به حوادث خطر آفرین نشود.

تفاوت اسید کلریدریک با سولفوریک اسید

اسید سولفوریک همانند اسید کلریدریک از اسید های قوی می باشد. این دو اسید با یکدیگر در بعضی خواص متفاوت هستند که همین تفاوت منجر به کارایی مختلف آن ها می شود. از تفاوت های این دو اسید می توان به ترکیب شیمیایی و قدرت اسیدی بودن آن ها اشاره کرد.

به این صورت که اسید کلریدریک از ترکیب دو اتم هیدروژن و یک کلر و اسید سولفوریک از سه اتم هیدروژنف سولفور و اکسیژن می باشد. میزان اسیدی بودن اسید سولفوریک بیشتر از اسید کلریدریک می باشد و می تواند در تماس با آب با تمامی هیدروژن های موجود در آب واکنش داراده و اسید تولید کند.

سفارش کالا:

تمامی محصولات میهن بام زرین تضمین کیفیت هستند و به تمامی نقاط کشور ارسال میگردد. برای سفارش کالا به صورت حضوری به هر یک از آدرس های شرکت مراجعه نمایید.

آدرس شرکت میهن بام زرین

همچنین شما همکار محترم جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول و در خصوص قیمت محصول و همچنین جهت سفارش کالا در هر مقدار میتوانید با  ما تماس بگیرید.

تماس با شرکت میهن بام زرین

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید