8

مقدمه

یکی از فراورده های غذایی که همیشه بر سر سفره هر ایرانی قابل مشاهده است، نان می‌ باشد. نان فانتزی را برای غذا هایی مثل ساندویچ بیشتر به کار می ‌برند با توجه به توسعه‌ هایی که در صنعت پخت نان به وجود آمده است شما می ‌توانید بر حسب ذائقه‌ ای که دارید از بین مدل‌ های مختلف نان یکی را بر حسب علاقه خریداری و میل نمایید. چنانچه شما قصد راه‌ انداختن یک کسب و کار را دارید و جزو علاقمندان به نان فانتزی می باشید. من در این مقاله قصد دارم، در رابطه با وسایلی که برای راه‌ اندازی یک مجموعه نان فانتزی نیاز دارید اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهم.

چه میزان سرمایه برای راه ‌اندازی مجموعه نان فانتزی لازم است؟

برای این که بتوانید، یک مجموعه نان فانتزی را تاسیس کنید، سرمایه زیادی لازم ندارید. شما حتی می ‌توانید در ابتدا این کار را به صورت فروش اینترنتی انجام دهید. چنانچه اولین بار است که می ‌خواهید چنین کاری را انجام دهید، بهتر است در ابتدا یک مغازه را اجاره کرده و سپس شروع به کار کنید. بعد از آن با توسعه دادن شغل خود می ‌توانید، نقل مکان کنید تا با فروش بیشتر به درآمد خود بیفزایید.

 اغلب هزینه‌ هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌ گیرند، صرف وسایلی که برای مجموعه نان نیاز است، فیش آب و برق و گاز، تبلیغ و گرفتن مجوز، حقوق کارمندان، رهن و اجاره مغازه و غیره می‌ شوند. شما با دانستن این هزینه ‌ها می ‌توانید سرمایه اولیه برای این کار را تخمین بزنید و سپس اقدام به راه‌ اندازی این شغل نمایید.

چه وسایلی برای راه انداختن مغازه نان فانتزی نیاز است؟

ماشین آلات و تجهیزاتی که امروزه برای این کار استفاده می ‌شوند بسیار متنوع و توسعه یافته هستند. به همین خاطر به راحتی شما می ‌توانید برای تمامی مراحل آماده‌ سازی در پخت نان فانتزی از وسایل موجود در بازار استفاده نمایید و از این طریق سرعت پخت را بالا ببرید. علاوه بر آن می ‌توانید با استفاده از این ماشین آلات به تولید نان مرغوب بپردازید. به عنوان مثال: دستگاهی برای خمیر کردن، دستگاهی برای پختن و پهن کردن نان و غیره در بازار وجود دارند که می ‌توانید برای مجموعه خود تهیه کنید.

شما بر اساس نوع نان حجیم یا فانتزی که قصد دارید پخت آن را شروع کنید، نیاز است که دستگاه مختص آن را خریداری نمایید. چنانچه برای خریداری آن ها  سرمایه شما کافی نبود، بهتر است وسایلی که ضروری هستند را در ابتدا خریداری نمایید و بعد از آن با گسترش دادن کسب و کارتان و افزایش درآمدی که داشتید به خریداری وسایل و تجهیزات بیشتر و حذف پرسنل بپردازید، تا به صورت اتوماتیک به پخت و پز نان ادامه دهید.

_ یکی از ماشین آلاتی که برای این کار بایستی تهیه کنید، خرید دستگاه خمیر گیر می ‌باشد. که مراحل اولیه آماده‌ سازی نان به وسیله ی آن انجام می گیرد.

_ از آن جایی که در هنگام چانه گیری خمیر توسط نیروی انسانی چانه ها در اندازه ‌های متفاوتی قرار می ‌گرفتند. برای جلوگیری از این اتفاق به فکر ساخت دستگاه چانه گیر پیستونی برای مجموعه ‌های نان افتادند. شما می توانید برای کسب و کار خود آن را تهیه و استفاده کنید.

_ بعد از چانه گیری خمیر نیاز است که به صورت یک نواخت نه ضخیم نه نازک، این خمیر ها روی میز چانه چین پهن شوند در این صورت نیاز است که این تجهیزات را نیز تهیه کنید.

_ برای پخت نان دستگاه‌ های گوناگونی وجود دارند که با توجه به مجموعه نان شما و متناسب با نوع خمیر نان بایستی آن ها را انتخاب و تهیه نمایید.

_ یکی دیگر از تجهیزاتی که برای این کار نیاز دارید تنور گردان نانوایی یا همان فر است که باز هم متناسب با نوع نان و کیک مورد نظری که پخت می ‌کنید، باید از بین انواع مختلف آن که در بازار موجود هستند مناسب ترین آن را انتخاب و تهیه نمایید.

_ قبل از آن که شما خمیر نان را تهیه کنید  لازم است به وسیله ی دستگاه الک آرد را از نا خالصی‌ هایی که در آن موجود است، جداسازی کنید و یک آرد یک دست را برای خمیر کردن تهیه کنید.

_ چند سری قیف برای نان و شیرینی ‌ها وجود دارند که با توجه به سفت یا نرم بودن خمیر نانتان بایستی آن ها را خریداری و استفاده کنید.

_ بعد از آن که نان مورد نظر شما به مرحله آخر پخت رسید، لازم است که یک میز توری را از قبل برای سرد کردن نان در محل مورد نظر قرار داده باشید، تا مشتریان بتوانند از آن برای قرار دادن نان ‌های داغ خود استفاده کنند.

 _ وجود ویترین در مجموعه نان از تجهیزاتی است که به مجذوب شدن مشتری و کمک کردن به او در انتخاب نان مورد نظر لازم است و باید در اولویت قرار بگیرد.

_ از آن جایی که فضا های نانوایی بسیار گرم است. وجود یک سیستم تهویه برای متعادل سازی هوای مجموعه از الزامات می ‌باشد.

_ حتماً برای برش دهی نان هایی مثل: نان تست از دستگاه‌ های برش زن مخصوص آن استفاده کنید، تا هم به کارتان سرعت ببخشید و هم بهداشت را رعایت کرده باشید.

_ برای مجموعه نان حتماً از نور پردازی هایی با قدرت بالا استفاده کنید، تا به جذب مشتری بیشتر کمک کنید.

_ یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای مجموعه نان فانتزی وجود ترازو برای وزن کردن محصولات خریداری شده توسط مشتریان می‌ باشد.

شما عزیزان برای خریداری تمامی تجهیزات نانوایی از جمله: ناخن زن بربری، تختی چانه چینی و غیره می‌ توانید به گروه تولیدی صنعتی سما توحید با بیش از ربع قرن سابقه در زمینه ی ساخت و طراحی این نوع ماشین آلات و تجهیزات در اصفهان مراجعه کنید.

نتیجه گیری:

شاید از نظر شما راه اندازی یک مجموعه نان سود فراوانی داشته باشد. چرا که نان مصرفی ایرانی ‌ها بسیار بالا است و در هر سفره‌ ای این مواد غذایی دیده می‌ شود. اما برای رسیدن به این سود نیاز است که نیروهای ماهری را در این زمینه استخدام کنید و از وسایل و تجهیزات اتوماتیک نیز در کنار آن استفاده نمایید. یکی دیگر از چالش‌ های این کار گرفتن مجوز می‌ باشد. بنابراین برای تهیه وسایل و راه‌ اندازی این کسب و کار باید یک سرمایه اولیه را در اختیار داشته باشید و با صبر و حوصله برای رسیدن به یک درآمد بالا به فعالیت‌ های خود ادامه دهید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید