24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

 

ورزش > والیبال – افسران مبارزه با دوپینگ کمتر برای نمونه‌‌گیری به شهرستان‌های میزبان لیگ ‌برتر والیبال سر زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در حالی که سازمان لیگ والیبال، هر سال قبل از شروع مسابقات، برنامه را به ستاد ضد دوپینگ می‌دهد اما افسران معمولاً تست‌ها را خرج بازی‌های تهران می‌کنند.

شاید مهم‌ترین دغدغه مسئولان سازمان لیگ راحتی خیال شهرستانی‌ها از نبود افسران ضد دوپینگ و احتمالاً استفاده دوپینگ باشد. منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ والیبال در این باره می‌گوید: «هر سال ما برنامه‌های لیگ را به ستاد می‌دهیم اما متأسفانه تا به حال برای تست دوپینگ به شهرستان‌ها نرفته‌اند. البته ما هم نمی‌توانیم روی این موضوع اصرار کنیم چراکه در حیطه وظایف ما نیست.» با این حال او نگران است و نمی‌تواند آن را مخفی کند:«در حالی که سابقه داشته از تیمی زنگ زده‌اند و پرسیده‌اند افسران ضد دوپینگ برای بازی‌های آنها به شهرشان می‌روند یا نه، آنها معمولاً دنبال این هستند که اگر اکیپ می‌رود کاری نکنند که این قضیه نگران‌کننده است.» رامین طباطبایی قائم مقام دبیرکل ستاد ضد دوپینگ ایران معتقد است تست دوپینگ در تهران تنها مختص تیم‌های تهرانی نیست: «ما معمولاً توزیع نمونه‌‌گیری را به فدراسیون‌ها اعلام نمی‌کنیم. وقتی بازی‌ها حساس‌تر باشد در بازی‌های شهرستان‌ها هم تست می‌گیریم.

از طرفی تیم‌های شهرستانی هم به تهران می‌آیند، بنابراین برای اینکه گرفتن تست توزیع نرمالی داشته باشد، در بازی‌هایی با اهمیت بالا تست می‌گیریم.» او برای حضور اکیپ افسرانش در شهرستان‌ها یک شرط قائل است: «اگر فدراسیون طبق قوانین می‌خواهد ما در بازی‌های خاص تست بگیریم باید قبل از بازی نامه محرمانه‌ای بدهد و هزینه اسکان و رفت و برگشت اکیپ را بدهد.» او درباره انتخاب بازی‌ها برای تست از بازیکنان می‌گوید:«فدراسیون والیبال برنامه بازی‌های لیگ‌ برتر را به ما داده و ما هر بازی که حس کنیم مهم است و برحسب شرایط بلافاصله تست می‌گیریم.» البته طباطبایی به خاطر شرایط، سهم والیبال را از تست دوپینگ کم می‌داند: «ما 50 فدراسیون را زیر نظر داریم. با این شرایط بین همه رشته‌ها سهم تست دوپینگ والیبال کم می‌شود. به‌هر‌حال ما هم طبق شرایط خودمان کار می‌کنیم. در این سری تست‌هایی که گرفته‌ایم هم تست دوپینگ والیبالی‌ها مثبت نبوده است.»

رئیس سازمان لیگ والیبال اما پیشنهاد دیگری دارد: «تست دوپینگ را باید غیرمنتظره بگیرند. بنابراین برای فصل جدید ما 3، 4 شهرستان را به ستاد می‌دهیم تا آنها خودشان انتخاب کنند و برای تست بروند، فدراسیون هم هزینه‌‌اش را می‌دهد. ما شهر را پیشنهاد می‌دهیم و ستاد خودش انتخاب کند.»
منوچهر پورحسن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:«ما مطابق قانون در شروع لیگ یک نامه به فدراسیون پزشکی می‌فرستیم. تمام برنامه‌های لیگ آقایان و خانم‌ها را ارائه می‌دهیم و مطابق آن می‌خواهیم که به محل مسابقات مراجعه کرده و تست دوپینگ بگیرند.»

251 41

منبع : www.khabaronline.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.