24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

ورزش > فوتبال ملی – علی خسروی

پیش از آنکه بخواهم از نحوه قضاوت علیرضا فغانی در فینال جام ملت های آسیا صحبت کنم، باید بگویم که داوری ایران از فوتبالش سبقت گرفته است. فغانی پس از سال ها نشان داد که داوری توانسته از فوتبالمان سبقت بگیرد.
در مورد قضاوت فغانی در بازی کره جنوبی – استرالیا هم باید بگویم که این داور قضاوت منطقی و در خور شان و شخصیت داور ایرانی انجام داد. تیم داوری در کل هماهنگی کاملی داشتند و تماس چشمی آن ها بسیار خوب بود. هماهنگی تیم داوری به حدی بالا بود که احساس می کردی فغانی و سخندان 30 سال است با هم قضاوت می کنند. آن ها در تمام اتفاقاتی که می خواست رخ دهد به یکدیگر کمک می کردند. حتی در آفسایدها اول یکدیگر را نگاه می کردند و بعد منتظر می شدند که ببینند بازیکنی که در وضعیت آفساید بوده، توپ را لمس می کند یا نه.
در گل دوم استرالیا هم فغانی ابتدا صبر کرد و وقتی که دید بازیکن استرالیا بلند شد و حریف را دریبل زد، دستور به ادامه بازی داد. در نیمه اول فغانی نشان داد که فوتبال را خوب می فهمد. او در چند صحنه می توانست کارت بدهد که نداد. بعضی وقت ها این کار می طلبد. به این می گویند قانون هجدهم. یعنی حس مشترک داور با همه ورزشگاه اعم از تماشاگران، بازیکنان و کادر فنی تیم ها. فغانی که می دانست در نیمه دوم مسابقه حساس تری در پیش خواهد داشت، در چند صحنه نیمه اول دست به کارت نشد تا مسابقه را مدیریت کند.
فغانی در تیم اتکا در مسابقات دسته اول تهران فوتبال بازی کرده و به خوبی فوتبال را می شناسد. او روی اخطارهایی که داد خوب کار کرد. در چند صحنه بازیکنان استرالیا می خواستند او را فریب بدهند اما فغانی فریب نخورد. تنها ایرادی که می شود از قضاوت او گرفت، در صحنه دقیقه 95 بود که می توانست بازیکن استرالیا را به خاطر خطای شدیدی که انجام داد اخراج کند. اما احتمالا او صحنه را ندید. کره ای ها تنها در همین مورد می توانند ادعا کنند که داوری بد بوده اما این موضوع هم در عملکرد داوری تاثیرگذار نیست.
سرعت برق آسای فغانی در این مسابقه دیدنی بود. او زودتر از همه به توپ می رسید. فغانی اگر الان با ایرماتوف مسابقه 100 متر بگذارد می تواند او را بگیرد. حتی عادل فردوسی پور، گزارشگر تلویزیون هم چند بار تاکید کرد که فغانی عملکرد خوبی داشته. فردوسی پور نگاه مثبتی به فغانی داشت و به راحتی اعلام می کرد که کره و استرالیا نمی توانند طلبکار داور باشند که این حرکت گزارشگر قابل تقدیر است.
در کل باید اعلام کنم که زنگ خطر برای کل داوری آسیا زده شده است. داورهای ایرانی می آیند که حرف های بیشتری در آسیا بزنند. انحصار طلبی ژاپن، کره جنوبی و کشورهای حوزه خلیج فارس در داوری هم به پایان خواهد رسید.
43 43

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.