24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

ورزش > فوتبال ملی – هاشمیان و براتی تاکید کردند که هر سازمانی از بازیکن تست دوپینگ می‌گیرد، باید نتیجه آن را هم اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته نود زمان زیادی نداشت. او تنها توانست مسابقات لیگ برتر را مرور کند و پس از آن هم یک بحث ناتمام در مورد دوپینگ عبدالزهرا بازیکن دوپینگی تیم ملی عراق داشته باشد. فردوسی‌پور ابتدا احمد براتی کارشناس مسائل حقوقی فوتبال را روی خط آورد.
براتی در مورد ماجرای دوپینگ این بازیکن عراقی و مسائلی که باعث شد اعتراض ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا به نتیجه نرسد گفت: «قاعده کلی در مورد دوپینگ این است که سازمانی که تست دوپینگ را انجام داده بعد از مشخص شدن نتیجه، باید نتیجه را مدیریت کند و اگر کسی مرتکب دوپینگ شده باید تعلیق موقت و پس از آن حکم قطعی اش صادر شود. فرآیند نمونه گیری از عبدالزهرا توسط نادو ایران انجام شده و بعد از اینکه نتیجه نمونه مثبت شده، نادو ایران مکلف بوده اقدام به تعلیق سریع بازیکن کند. اما نادو با این توجیه که این بازیکن ایران را ترک کرده از صدور حکم محرومیت خودداری کرده است. نادو این مسئله را حتی به فیفا هم اعلام نکرده که مدارک این را نشان می‌دهد.»
او ادامه داد: «در مورد فسخ قرارداد عبدالزهرا ابهاماتی وجود دارد. باشگاه تراکتورسازی سندی منتشر کرده که نشان می دهد او 18 شهریور قراردادش را فسخ کرده و خود بازیکن گفته من 19 شهریور قرارداد را فسخ کرده‌ام و 20 شهریور از ایران رفته ام. همزمانی تاریخ فسخ قرارداد با مشخص شدن نتیجه دوپینگ و خروج از ایران عجیب است. کل این ماجرای مشخص شدن دوپینگ،‌فسخ قرارداد و ترک ایران حدود 30 ساعت طول کشیده است. هوشنگ مقدس نماینده ایران در کمیته انضباطی ای اف سی گلایه می‌کند که چطور عبدالزهرا با فاصله یک روز از اعلام مثبت بودن دوپینگش، ایران را ترک می‌کند. رسول خطیبی سرمربی تراکتورسازی هم می‌گوید بازیکن آمد پیش من و گفت که یک چیزی خوردم که فکر می‌کنم دوپینگم مثبت باشد.»
براتی سپس چند سوال مطرح کرد: «آیا این تقارن تاریخ‌ها تصادفی بود؟ چرا این مسئله کتبا اعلام نشد؟ چرا اعلام عمومی نشد؟ چرا بازیکن تعلیق موقت نشد؟ سوالم این است که از 19 تا 29 شهریور چرا نادو به فیفا نامه نزده و این موضوع را رسما اعلام نکرده؟ همه این‌ها مخالف مقررات وادا است که می‌گوید نتیجه مثبت باید به دو فدراسیون مربوطه و سازمان جهانی دوپینگ و فیفا اعلام شود. نادو ایران در برابر همه این سوالات فقط یک پاسخ دارد و آن این است که به دلیل خروج بازیکن، ما نمی‌توانستیم رسیدگی کنیم. این قابل پذیرش نیست.»
عادل فردوسی‌پور هم گفت: «اصلا اختلاف نظر نادو و کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال است که باعث شده چنین اتفاقی رخ دهد. وقتی هم که نه کمیته انضباطی در این مورد رای داده نه جایی اعلام کرده اند، طبیعی است که شکایت کردن در کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی با افکار عمومی بوده است.» براتی هم در تکمیل صحبت‌های او گفت: «می‌خواستند افکار عمومی را بازی بدهند و بگویند ما در فوتبال آسیا کرسی نداریم و این باعث شده رای را به ضرر ایران بدهند. نادو ایران باید رای تعلیق و محرومیت بازیکن عراقی را صادر می‌کرد. فیفا نگفته بود از ایران سلب مسئولیت کرده است. اگر سلب مسئولیت کرده چرا دو بار متوالی پرسیده که با این بازیکن دوپینگی چه کار کرده اید؟ حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا هم درست بود چون حکم تعلیق و محرومیت عبدالزهرا توسط فدراسیون ایران یا عراق یا نادو ایران و نادو عراق صادر نشده بود. نادو ایران هنوز هم می تواند این بازیکن را محروم کند.»
سپس طباطبایی قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ روی خط آمد و گفت: «فیفا در این مسئله قوانین بین المللی را رعایت نکرده. فیفا باید از این ارگان درخواست اعاده دادرسی کند. وقتی ورزشکار از ایران رفته بود نمی‌توانستیم برای ورزشکار حکم بدهیم. ما وقتی ورزشکار را در ایران داشته باشیم باید بگوییم که تست مثبت است. ولی وقتی رفته نمی‌توانیم چنین کاری کنیم.»
هاشمیان رئیس سابق کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هم برای چند ثانیه روی خط آمد و گفت: «هر سازمانی که نمونه گیری انجام می‌دهد موظف است رای صادر کند. همان‌طور که در آیین نامه وادا هم مشخص شده باید رسیدگی می‌شد که متاسفانه وادا چنین کاری انجام نداده است.»
43 43

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.