24
محل تبلیغ شما
24
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار ورزشی

برو بریم »
ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های مضر برای خانم ها را بشناسیم

ورزش های گروهی هم مزایای اجتماعی و هم اقتصادی را برای جامعه به همراه دارد.در حقیقت ، این جزء معدود مواردی است که به ندرت ...

ورزش > مدیریت ورزش – وزیر ورزش و جوانان می گوید که برنامه تخصصی و پر بیننده نود معیار خوبی برای خواست عمومی(مبنی بر اینکه کروش بماند یا برود)نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛وزیر ورزش و جوانان صبح روز یکشنبه و به مناسبت این دهه فجر میزبان خبرنگاران بود تا گزارشی از عملکرد یک ساله این وزاتخانه را ارائه دهد.

گودرزی در ابتدای مصاحبه اش گفت:«نسبتا سال موفقی را سپری کردیم.جام‌جهانی، بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، المپیک‌های مختلف، بازی‌های ساحلی و مواردی دیگر.»

وزیر با اشاره به اینکه قرار است 350 پروژه را تا پایان سال افتتاح کنند ادامه داد:«تلاش هایی شده و امیدواریم این اتفاق بیفتد.»

گودرزی اشاره به دیدار ورزشکاران به مقام معظم رهبری و رییس جمهوری کرد و ادامه داد:«دو اتفاق مهم در یکی دو هفته اخیر رخ داد؛ دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری که مملو از فضای معنوی خوبی بود. ورزشکاران مورد تفقد قرار گرفتند. رهبری به ما فعالیت‌های فرهنگی را گوشزد کردند. ایشان ورزش همگانی را به عنوان اولویت اصلی تأکیداتی داشتند. مقام معظم رهبری تذکری هم به برخی رسانه‌ها تحت عنوان رسانه زرد دادند که باید اصلاح شوند یا ورزش کمتر تحت تأثیر آنها قرار بگیرد. »وی درباره دیدار با رئیس‌جمهور هم گفت:«اواسط سال مراسمی برگزار شد و مطالبات از سال‌های 89 به بعد به ورزشکاران و قهرمانان پرداخت شد. جوایزی هم که طبق آئین‌نامه به آنها تعلق گرفته بود دولت با وجود مضیقه‌هایی که داشت این پاداش‌ها را پرداخت کرد. بعضی از بخش‌های خصوصی هم کمک کردند. مدیرعامل یکی از بانک‌ها هم به ما کمک کرد و بخشی از اعتبارات مورد نیاز را پرداخت کرد.»

ورزش پاک شعار ماست.گودرزی با اشاره به این موضوع گفت:«از رسانه‌ها می‌خواهیم به ما کمک کنند تا ورزش کمتر مورد تهاجم واقع شود به عنصر تعلیم و تربیت باید کمک کنیم. ورزش همگانی باید به عنوان اولویت مورد توجه قرار بگیرد. از زمانی که آمده‌ام 10درصد بودجه در دستور کار قرار گرفت و به فدراسیون‌ها اختصاص پیدا کرد. ورزش پاک شعار ماست که امیدواریم بتوانیم با کمک یکدیگر این موارد را انجام دهیم.»

خبرنگاری از گودرزی پرسید که انتقادات شما از فدراسیون‌ها چه چیزی است که او این واکنش را نشان داد:«فدراسیون ها نهادهای غیر دواتی هستند که بر اساس اساسنامه ای که دارند پیش می روند.اما خواسته ما هم این است که بر اساس برنامه هایشان جلو بروند و بر اساس قانون حرکت کنند.فدراسیون ها باید به متن بپردازند تا به حاشیه.اصلا زیبنده نیست که یک فدراسیون برای سال ها در یک جایگاه قرار بگیرد.آنها باید سعی کنند که جایگاه خود را یک پله بالاتر ببرند.»

از وزیر ورزش درباره فدراسیون فوتبال و وضعیت استقلال و پرسپولیس سوال شد که گودرزی گفت:«من نمی دانم و اصلا قابل هضم نیست که به یک پدیده تا این اندازه اهمیت داده می شود و از سایر پدیده ها عقب می مانیم.فدراسیون فوتبال هم مثل سایر فدراسیون ها باید در مسیر پیشرفت گام بردارد.»

گودرزی در پاسخ به سوال دیگری که آیا با تغییرات در فدراسیون فوتبال موافق هستید یا نه این واکنش را نشان داد:«فدراسیون ها استقلال دارند،اساسنامه دارند و مجمع.فکر می کنم فدراسیون فوتبال 74 عضو دارد.اگر نظر این 74 نفر برکناری باشد باید خودشان آستین بالا بزنند.اگر هم نظرشان بدون تغییر است که خب همین کار را بکنند و ما باز هم استقبال می کنیم.من می گویم باید کمک شود تا ضعف ها بر طرف شود.فرقی هم نمی کند کدام فدراسیون باشد.خوب نیست از سال 1978 فوتبال ما در یک موضع یا پائین‌تر از آن قرار بگیرد. باید آسیب‌شناسی شود که این مشکل کجا است. وزارت ورزش هم در اینجا باید کمک کند این نقایص برطرف شود.

او درباره استقلال و پرسپولیس هم گفت:«او دو باشگاه متعلق به دولت هستند اما از چند ماه پیش که بحث واگذاری شان پیش آمد دیگر اختیارشان دست ما نیست.ما موظف به اجرای قانون هستیم.این دو باشگاه در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته‌اند و قیمت‌گذاری هم شده اند.فرایند واگذاری در یک مزایده اعلام عمومی خواهد شد.از ابتدای ورودم مشاهده کردم دولت اجازه تزریق مالی به باشگاه حرفه‌ای را ندارد. اگر هم کمکی شده خلاف قانون بوده است. برندهای استقلال و پرسپولیس مهم هستند و آنها می‌توانند از این دو برند معتبر برای جذب منابع استفاده کنند.استقلال و پرسپولیس شرایط مانند هم دارند اما چرا استقلال ثابت کار می‌کند اما پرسپولیس نوسان دارد شاید پرسپولیس ماهیتاً فضای چالشی دارد. نمی‌دانم اما شرایط برای هر دو تیم یکسان بوده است.»

خبرنگار دیگری از وزیر سوال کرد که بعضی از افراد برای رای آوردن پول می دهند و خود را منتسب به وزارتخانه می دانند که او گفت:«وزارت از هیچکس حمایت نکرده اما اگر متوجه شویم افراد خودشان را منسوب به وزارت ورزش می کنند احتمالا آنها را حذف می‌کنیم.اگر شما آماری دارید آن را به ما بدهید تا برخوردهای لازم صورت بگیرد.»

اختلاف های داخلی و از دست دادن کرسی های بین المللی.گودرزی در این مورد هم حرف زد و گفت:«یک سری تنگ نظری ها هست که باعث می شود این اتفاق ها بیفتد. اگر ما هم دخالت کنیم می‌گویند چرا دخالت کردند در حالیکه عدم دخالت باعث حذف کرسی‌ها می‌شود. جلساتی را با وزارت امور خارجه داریم تا بتوانیم تعداد کرسی‌ها را افزایش دهیم.»

وزیر ورزش و جوانان در خصوص ورزش پاک تأکید کرد و ادامه داد:« متاسفانه در شرایط فعلی فریاد غیرمتخصصین و آویزان شدن آنها بسیار رساتر از ورزشی‌هاست.مطالبات آنها  هم بیشتر از حد مجاز است.و همین موضوع فضا را آلوده می‌کند.خواهش من این است که غیر ورزشی‌ها اجازه دهند متخصصان ورود کنند و مطالباتشان را کمتر کنند.خیلی‌ها سابقه حضور در میدان‌های ورزشی و قهرمانی را نداشتند اما الآن در ورزش هستند و رسانه‌های زرد تصاویر آنها را منعکس می‌کنند. اینها شبهه ایجاد می‌کند.»

نگرانی هواداران پرسپولیس و نتایجی که این تیم در هفته های اخیر گرفته است باعث شد تا باز هم درباره این باشگاه سوال شود.سوالی که پاسخ وزیر به آن این طور بود:«درباره وضعیت نامناسب پرسپولیس باید آسیب‌شناسی شود. من که نمی توانم بروم داخل زمین و برای آنها گل بزنم. صحبت‌های مربی پرسپولیس را خواندم که گفته بود توپ‌هایمان گل نمی‌‌شود و شانس نداریم اما در طرف مقابل یک بازیکن از ملوان لباس عوض می‌کند و توپ را می‌گیرد. صبح‌ها رادیو گوش می‌دهم. آنها بارها درباره پرسپولیس صحبت می‌کنند ما نباید به مشکلات آن دامن بزنیم و باید آن را مدیریت کنیم. امیدوارم در کوتاه مدت این واگذاری انجام شود از طرفی باشگاه ها باید خودشان مولد بازیکن باشند. وقتی باشگاه پرسپولیس می‌گوید ما نتوانستیم بازیکن خوب بخریم بدترین اظهارنظر است. چه معنی دارد تیمی با این توانمندی به دنبال خرید بازیکن باشد. آنها باید از فروش بازیکن درآمد کسب کنند. هر مربی که آمده 2 گل خورده تغییر کرده مربی دیگر آمده 4 گل خورده باز هم عزل شده. شما باید دندان روی جگر بگذارید. باید بنیادی کار کرد و دنبال توسعه زیرساخت‌ها بود. »

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که چرا با وجود علاقه مردم تلاشی برای ماندن کروش نمی شود و نیازهای او برطرف نمی شود گفت:«من خواست عمومی را نمی دانم؟شما می دانید؟اصلا معیار چه چیزی است؟شما مگر عدد دارید که خواست عمومی چقدر است؟»

وقتی به او گفتیم معیار همین برنامه نود که در آن کروش بیشتر از 87 درصد رای می آورد وزیر گفت:« برنامه 90 که معیار نیست. اگر شما معیار دارید بگویید خواست عمومی چه می‌خواهد.» به او گفتیم که خود شما آیا آماری از این دارید که چقدر مخالف رفتن کروش هستند که گودرزی این واکنش را نشان داد:«ما هیچ آماری از موافقان و مخالفان برای ماندن کروش نداریم. نگاه اگر فنی و تخصصی باشد جوسازی دولتی و رسانه‌ای هیچ کدام معیار مبتنی بر واقعیت نیست. فدراسیون فوتبال مثل سایر فدراسیون‌ها مستقل و عمومی است و اساسنامه مستقل دارد. این نهاد می‌تواند هر کسی را به عنوان سرمربی در رده‌های مختلف انتخاب کند.اگر  نظر من را می‌خواهید نظر من می‌شود یک نظر شخصی، اما به عنوان یک مسئول من اجازه ورود به این عرصه را ندارم. آنها خودشان باید به این جمع‌بندی برسند حالا یا قرارداد می‌بندند یا نه. تلاش ما این است که از دخالت دوری کنیم.»

251 41

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.