10
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

donat shekari 350x224 روش درست کردن دونات های کوچک شکری
بعضی مواقع پیش می آید که دل تان می خواهد شیرینی درست کنید ولی دسترسی به فر ندارید یا اینکه استفاده از فر برای تان کمی سخت است. می خواهیم به شما شیرینی آموزش دهیم که بتوانید به راحتی تنها با یک تابه مناسب ، شیرینی های خوشمزه درست کنید. با طرز تهیه دونات های کوچک شکری همراه شوید.

طرز تهیه دونات های کوچک شکری


۱/ در یک کاسه بزرگ آرد ، شکر ، بیکینگ پودر و نمک بریزید و آنها را خوب با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه دیگر شیر ، کره ، تخم مرغ و وانیل را بریزید و آنها را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. حالا وسط مخلوط آرد را باز کنید و مخلوط شیر را وسط مخلوط آرد بریزید و مواد را به ارامی با هم مخلوط کنید که کاملا مخلوط شوند و خمیر دونات آماده شود.

۲/ در یک تابه مناسب مقدار زیادی روغن بریزید طوری که دونات ها موقع سرخ شدن کاملا در روغن قرار بگیرند. حالا تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود. کف دستان تان را به مقداری آرد آغشته کنید. حالا از خمیر به اندازه ۱ ق س بردارید و با کمک دست آن را کمی گرد کنید و سپس آن را داخل روغن قرار دهید تا سرخ شوند. از آنها هر تعدادی که در تابه قرار می گیرند ف درست کرده و سرخ کنید. در صورت لزوم ، موقع سرخ کردن ، دونات ها را با قاشق یا کفگیر مناسب برگردانید تا همه جای آن ها کاملا سرخ شوند. هر وقت دونات های داخل تابه سرخ شدند ، تعداد دیگری درست کرده و سرخ کنید.

۳/ اکنون دونات های سرخ شده را روی ظرف مشبک یا داخل ظرفی که با کاغذ مناسب پوشانده شده است قرار دهید تا روغن آنها گرفته شده و کمی سرد شوند. به محض اینکه دونات ها را از داخل روغن در آوردید و روی ظرف قرار دهید دادید ، روی آنها پودر قند بپاشید ، سپس آنها را داخل ظرف مورد نظرتان بچینید و سرو کنید.

مواد لازم

۲ پیمانه آرد

۲ ق س شکر دانه ریز

۱ ق س بیکینگ پودر

۱/۲ ق چ نمک

۱ پیمانه شیر

۱/۴ پیمانه کره نرم شده

۱ عدد تخم مرغ

۱ ق چ وانیل

۱/۲ پیمانه پودر قند برای تزیین

 

منبع : www.patugh.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.