8

حقیقت این است که قند یک منبع حیاتی از انرژی است و برای بقای ما ضروری است.البته همه قندها یکسان نیستند.فروکتوز موجود در میوه ها و سبزیجات و لاکتوز در غذاهای غنی از لبنیات قندهای طبیعی هستند که لازم نیست نگران آنها باشیم ، زیرا به عنوان مثال این غذاها دارای فیبر و کلسیم نیز هستند.قندهای اضافه شده که اغلب در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، مواردی هستند که برای ما مضر هستند و اکثر ما بیش از حد آنها را مصرف می کنیم.در ادامه با فروشگاه شهدآنوش که در زمینه فروش عمده کلمپه فعالیت دارد ، همراه باشید تا در مورد پیامدهای منفی مصرف زیاد مواد قندی اطلاعات مفید و کاملی کسب کنید.

مصرف بیش از حد قندهای اضافه شده ، بر انرژی ، خلق و خو و وزن ما تأثیر می گذارد.مصرف بیش از حد مواد حاوی قند می تواند سلامت جسمی و روحی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

در همین راستا انجمن قلب آمریکا توصیه می کند میزان قندهای اضافه شده روزانه را به 100 کالری برای زنان و کودکان و 150 کالری برای مردان محدود کنید.در واقع این حدود 6 قاشق چای خوری برای زنان و کودکان و 9 قاشق چای خوری برای مردان است.کودکان نوپا و نوزادان زیر 2 سال نباید قند اضافی مصرف کنند.

عوارض مصرف مواد قندی بر بدن

اگر در رژیم غذایی خود به اندازه کافی میوه و سبزیجات دریافت نمی کنید و وعده های غذایی متعادل متشکل از پروتئین بدون چربی ، چربی سالم و کربوهیدرات های تصفیه نشده نمی خورید ، ممکن است قندهای اضافه شده باعث جابجایی سایر غذاهای مفید برای شما شود.نه تنها ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر را از دست می دهید ، بلکه تمام قندهای اضافه شده می توانند به روش های شگفت آور دیگری ظاهر شوند.

علائمی که نشان میدهد شما بیش از حد مواد قندی و شیرین می خورید:

  • افزایش گرسنگی و افزایش وزن – اگر از طریق قندهای اضافه شده مقدار زیادی کالری اضافی مصرف می کنید ، افزایش گرسنگی از اولین علائم است.مصرف نوشیدنی های شیرین باعث افزایش وزن در بزرگسالان و کودکان می شود.
  • خستگی و انرژی کم – شکر به راحتی جذب و هضم می شود ، بنابراین اگر احساس خستگی می کنید ، می تواند به دلیل میزان قندی باشد که در رژیم غذایی خود دارید.
  • غذاها به اندازه کافی شیرین نیستند – اگر متوجه شده اید که غذاها مانند گذشته طعم شیرین ندارند یا اگر برای خوش طعم شدن نیاز به افزودن شکر به غذاها دارید ، ممکن است نشانه این باشد که بیش از حد قند دریافت می کنید.
  • هوس شیرینی – به عبارت ساده ، خوردن قند باعث افزایش دوپامین می شود و افزایش دوپامین نیز می تواند اشتیاق به قند را افزایش دهد و منجر به چرخه معیوبی شود.
  • فشار خون بالا – اگر مبتلا به فشار خون شدید باشید ، مقدار زیادی قند اضافه شده در رژیم غذایی می تواند در ایجاد این مشکل موثر باشد.بر اساس تحقیقات ، مصرف نوشیدنی های شیرین ارتباط معنی داری با فشار خون بالا و شیوع فشار خون بالا دارد.
  • آکنه و چین و چروک – کنترل قند خون نقش مهمی در سلامت پوست و آکنه دارد.

عوارض مصرف زیاد مواد قندی و شیرین

  • درد مفاصل – اگر متوجه درد در مفاصل خود شدید ، ممکن است فقط مربوط به سن نباشد.مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به التهاب سیستمیک شود که ممکن است منجر به درد مفاصل شود.
  • مسائل خواب – چرخه خواب و کیفیت خواب ما توسط نور و درجه حرارت اتاق و همچنین کنترل قند خون تنظیم می شود.
  • مسائل گوارشی – اگر درد معده ، گرفتگی یا اسهال دارید ، ممکن است دلایل زیادی داشته باشد.مصرف مقدار زیاد قند که یک ماده تحریک کننده روده شناخته شده است ، یکی از مقصران احتمالی است.
  • حفره ها – باکتری های موجود در دهان ما دوست دارند از قندهای ساده تغذیه کنند ، بنابراین اگر دندانپزشک شما بیشتر حفره پیدا می کند یا تشخیص داده شود که بیماری لثه دارید ، ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد مواد قندی باشد.

حرف آخر در مورد کاهش قند اضافه شده در رژیم غذایی شما

گرچه اجتناب از تمام قندهای اضافه شده در رژیم غذایی شما واقع بینانه نیست ، اما کاهش مصرف ایده خوبی است.تا آنجا که ممکن است روی غذاهای کامل و فرآوری نشده تمرکز کنید و غذاهای سالم تری انتخاب کنید.شرکت ها قصد دارند طعم غذاهای خود را خوب کنند – این بخشی از تجارت آنها است – اما ما نسبت به سلامتی خود آگاهی بیشتری پیدا می کنیم ، بنابراین می توانیم تصمیم بگیریم که چه مقدار از این مواد را در بدن خود قرار دهیم.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید