8

بدون تردید یکی از مهمترین قسمت در هر ایونت و مهمانی قسمت پذیرایی آن است. معمولان بعد از مراسم ، نوع و چگونگی پذیرایی تا مدت ها در ذهن شرکت کننده گان باقی می ماند. شرکت مهمان باش در این مقاله سعی دارد به شما در انتخاب پک های پذیرایی کمک کند تا مراسم و ایونت های به یاد ماندنی برگزار نمایید.

پذیرایی در مراسم ازدواج چگونه است ؟

به طور کلی مهمترین رویداد هر انسان در دوران زندگیش، زمان ازدواج او است. طراحی کیفیت مراسم و به خصوص پذیرایی مراسم تا مدت ها در ذهن مهمانان و عروس و داماد باقی می ماند. نوع چیدمان ، نوع گل آرایی ، نوع پذیرایی و چگونگی پذیرایی بسیار مهم است. شرکت کنندگان در مراسم ازدواج معمولان از گروه های مختلف سنی هستند. یک پک حرفه ای شیک و گاهان لاکچری به زیبایی و ایده آل بودن مراسم بسیار کمک می کند. دیزاین پک ها بهتر است با دیزاین جایگاه و حتی طراحی لباس عروس و داماد هماهنگ باشد.

پذیرایی مراسم ازدواج در پک خوش آمد گویی شامل انواع شیرینی های تر و خشک، انواع نوشیدنی ها ، کارت خوش آمد گویی که گاهان نام مهمانان هر میز روی آن هک شده و یک یاد بود کوچک می باشد.

انتخاب در این مرحله از منوی زیر صورت می گیرد. البته بستگی به بودجه ی میزبان ممکن است از منو های لاکچری تر انتخاب صورت گیرد. شیرینی های تر مجموعه حتما در کاوری جدا همراه طراحی خاص در بسته بندی خوش آمد گویی قرار می گیرد. که شامل انواع رولت های خامه ای، شیرینی های ناپلئونی، شیرینی های زیبای طبقاتی با دیزاین حروف اول اسم عروس و داماد، انواع کاپ کیک های خامه ای و شکلاتی با طراحی شبیه حلقه ی ازدواج عروس و داماد و شیرینی مخصوص با طعم وانیل و نوتلا می باشد. شیرینی های خشک شامل انواع ساقه عروس، شیرینی های ناپلئونی، شیرینی های خشک اسفنجی، شیرینی های گردویی، شیرینی های نارگیلی و پسته ای می باشد.

 

برخی از میزبانان علاقه مند هستند میوه هم به بسته ی خوش آمدگویی شان اضافه شود. میوه ها شامل موز، نارنگی، انگور و میوه های استوایی همراه با پک های ویژه ارائه می شود. مرحله ی بعدی پذیرایی شامل پک شام که انتخاب از بین انواع غذا های ایرانی و فرنگی، گیاهی، وگانی و غذا های رایج ، طبق انتخاب و بودجه ی عروس و داماد است. انواع غذا های ایرانی شامل انواع کباب ها ، انواع جوجه ها ، انواع ژیگو ها و خورشت ها شامل خورشت فسنجان ، خورشت سبزی و خورشت خلال است. البته تمام این غذا ها همراه با برنج اصیل ایرانی که طبخ آن به همراه کره و زعفران صورت گرفته، می باشد. پک های ویژه ی برنجی شامل آلبالوپلو و ته چین هم صورت می گیرد. غذا های گیاهی شامل غذا های بدون گوشت مانند آلبالو پلو بدون گوشت ته چین بدون گوشت همراه با سبریجات تازه و کلم پلو می باشد.

بسته ی وگان شامل غذا های خاصی که بدون گوشت و لبنیات طبخ می شود آماده می شود. غذا های وگان مانند ، عدس پلو بدون گوشت ، لوبیا پلوبدون گوشت ، مرصع پلو بدون گوشت و قارچ سوخاری است. در تمام پک ها به انتخاب نوشیدنی دوغ یا نوشابه قرار داده می شود. پک آخر نیز شامل بسته ی دسر است که انتخاب از بین انواع دسر ها و نوشیدنی های گرم و سرد صورت می پذیرد. مانند چیز کیک ساده، چیز کیک شکلاتی ، خورشت ماست ، انواع ژله های طبقاتی و بستنی ها با دیزاین میوه. البته به انتخاب میزبان در پایان یک پک ویژه طراحی شده که برشی از کیک عروسی در بسته بندی جدا به همراه چایی یا قهوه و یا کافی میکس به همراه یک کارت ویژه ی یاد بود که به عکس عروس و داماد مزین شده است، خدمت شرکت کنندگان در مهمانی تقدیم خواهد شد.

پذیرایی در مراسم ختم :

در این مراسم نیز گروه های مختلف سنی ممکن است شرکت کنند. برای پک ها انتخاب از بین انواع حلوا و خرما و میوه ها طبق بودجه ی میزبان انجام می گیرد. انواع شیرینی های خرمایی شامل رول مخصوص، خرما گردویی، حلوا خرمایی مخلوط قیفی، حلوا خرمایی مخلوط آچاری، حلوا رولتی مغزدار گردویی، حلوا رولتی ویفری، حلوا رولتی شکلاتی، حلوا تر، حلوای دورنگ ویژه، حلوای خرمایی با دیزاین گردویی، حلوا آچاری، شیرینی های خشک شامل شیرینی میکادوی مخصوص، برشتوک ساده، برشتوک مستطیلی، برشتوک گردو است. با انتخاب میزبان منوی میوه نیز ممکن است به پک اضافه شود. مانند موز و سیب و نارنگی.

ممکن است یک نوشیدنی گرم یا سرد به همراه کارت تشکر برای حضور شرکت کنندگان هم داخل پک قرار داده شود. در برخی از مراسم ترحیم به انتخاب مشتریان عکس و یک شعر کوچک به عنوان یاد بود متوفی داخل بسته قرار گیرد.

پذیرایی در مراسم دفاع از پایان نامه  و سمینار ها :

معمولان این مراسم از گروه های سنی خاص تشکیل می شود که معمولان قشر جوان و تحصیل کرده جامعه هستند. دیزاین این پک ها معمولان متناسب با موضوع پایان نامه انجام می شود و شامل یک نوشیدنی معمولان گرم یک بطری آب، یک شیرینی یا کیک و یک میوه است. نوشیدنی های گرم مانند چایی کیسه ای، کافی میکس، دم نوش های گیاهی و قهوه بدون شکر می باشد. نوشیدنی های خنک مانند انواع آب میوه های طبیعی و بیدمشک است. در برخی از این نوع پک ها کارت تشکر برای توجه شرکت کنندگان ، موضوع و همچنین چکیده ای از پایان نامه یا قاله را به همراه دارد.

تفاوت پذیرایی در مراسم مختلف چگونه است

پذیرایی در جلسات بازدیدها افتتاحیه ها

این مراسم معمولان پذیرایی یکسانی دارند که شامل یک نوشیدنی به انتخاب گرم یا سرد و یک کیک یا بیسکوییت به همراه کارت تشکر است. اسم مهمانان معمولان در کارت بسته ها قید نمی شود. انتخاب بیسکوییت از انواع بیسکوییت های مغزدار و کرم دار، کاکائویی، و بیسکوییت های میکادو صورت می گیرد. کیک ها شامل کیک اسفنجی، کیک اسفنجی دورنگ کاکائویی و وانیلی و کیک ویژه با مغز نوتلا می باشد.

نوشیدنی های گرم شامل قهوه فوری، کافی میکس و چایی کیسه ای است. نوشیدنی سرد شامل آب معدنی کوچک و آب میوه های طبیعی است. معمولان بروشوری مخصوصی طراحی می شود که برای مدعوین نوع خدمات و یا کارهایی که قرار است گروه و یا شرکت در آن فعالیت داشته باشد درآن شرح داده می دهند.

در این مقاله همراه با تیم طراحی مهمان باش، که بهترین بسته پذیرایی در اصفهان را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، سعی کردیم علاوه بر اینکه بررسی کنیم تفاوت پذیرایی در مراسم های مختلف چگونه است ، به میزبانان عزیز در مراسم و ایونت های مختلف کمک کنیم تا انتخاب بهتری در مهمانی ها و ایونت هایشان، مطابق با بودجه و زمان برگزاری تشریفاتشان داشته باشند.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید