32

شاید برای شما هم بارها اتفاق افتاده باشد که جنسی را با نام اصل میخرید اما بعد از استفاده متوجه میشوید که به شما دروغ گفتند و جنس تقلبی را با قیمت اصل خریده اید. این اتفاق برای اکثر افراد افتاده است و باعث ایجاد یک حس ناراحتی در فرد میشود. که کاملا هم طبیعی است. برای اینکه بتوانید یک جنس اصل را از تقلبی آن تشخیص دهید باید نکات زیادی را بدانید. قصد ما در این مقاله این است که به شما یاد دهیم چگونه لباس اصل بخرید.در بازار ایران که رقابت زیاد است جنس های تقلبی زیاد شده و گاهی تشخیص این که جنس تقلب می باشد تقریبا غیر ممکن است. حتی گاهی فروشندگان لباس  یا پارچه استوک را از خارج کشور به صورت قاچاق وارد میکنند و به نام اصل و نو بودن به فروش می رسانند.

پارچه استوک

استوک:

شاید تا به حال کلمه ی استوک را نشنیده باشید اما جالب است بدانید استوک در زبان انگلیسی به معنای کالای ذخیره شده و یا همان موجودی انبار است. ولی در زبان فارسی معنایی دیگر دارد . ما کلمه ی استوک را برای کالای دست دوم به کار میبریم.مانند پارچه استوک یا لب تاب استوک و…

اما گاهی این پارچه ها و یا حتی لباس ها دست دوم نیستند. مثلا گاهی در اواخر فصل در تولیدی ها از طاقه های پارچه نصفه هستند که دیگر کارایی ندارند . در این زمان افرادی این پارچه ها را همراه با ضایعات پارچه با قیمت مناسب خریداری میکنند.

پارچه استوک

دوخت یا پارچه:

بعضی افراد میگویند که حتی با نگاه کردن و یا دست زدن به پارچه میتوانند تشخیص دهند که لباس مرغوب است یا نه اما باید بدانید که اولا تنها با لمس پارچه نمیتوان مرغوبیت را تشخیص داد دوما اینکه برای اصل بودن لباس تنها پارچه اهمیت ندارد بلکه دوخت نیز مهم است. در ادامه نکاتی را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید هم جنس پارچه و هم دوخت خوب را تشخیص دهید.

تشخحیص پارچه اصل:

اولین نکته ای که در خرید لباس به آن دقت میکنید پارچه آن می باشد.اما برای شما نمونه ای میگوییم تا تنها به پارچه با کیفیت اکتفا نکنید.گاهی پیش می آید لباسی انتخاب میکنید که فروشنده ادعا دارد لباس ترک است.و میخواهند با نشان دادن مارکی بر لباس دوخت شده حرفشان را ثابت کنند. اما این را باور نکنید در بیشتر مواقع این لباس ها ترک و اصل نیستند.و مارک دوخته شده بر آن در همین ایران و در تهران دوخته میشود. اما گاهی پیش می آید که پارچه آن واقعا با کیفیت و حتی ترک است اما در ایران دوخته شده است. اینجاست که میگوییم باید به دوخت نیز توجه کنید زیرا اگر پارچه خوب باشد و دوخت نا مرغوب باشد ، باز هم لباس خوبی نمیشود و عمر زیادی ندارد.

پارچه استوک

تشخیص دوخت مرغوب:

باید بدانید که لباسی مرغوب است که دوخت خوبی داشته باشد . شاید با نگاه کلی نتوانید دوخت را تشخیص دهید بنابراین باید دقت بیشتری داشته باشید. اول به دوخت های کلی نگاه کنید.دوخت خوب باید در یک راستا باشد . پارچه از زیر آن بیرون نزده باشد. معمولا دوخت های خوب نزدیک به و بدون فاصله هستند. اما دوخت های نا مرغوب درشت تر هستند. دوم اینکه به جای دوخت دکمه ها توجه کنید . مطمئن شوید که استاندارد لازم را دارند.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید