16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

درز انبساط – درز انقطاع

مجموعه : اخبار زیر موضوعات : اخبار گوناگون زیر موضوعات : علمی زیر موضوعات : گزارشهای علمی

همانگونه که روزانه  شاهد پیشرفت علم و تکنولوژی هستیم، در صنعت ساخت و ساز هم شاهد نوآوری ها و ابداعات جدیدی هستیم.

پیدایش و ظهور فناوری نوین می تواند روند ساخت را بهبود بخشد و باعث راهکار بسیاری از مشکلات در حیطه ی ساخت و ساز شود.

امروزه شیوه ها و مصالح جدیدی در حیطه ی ساخت و ساز پا به عرصه ساختمان گذاشته اند، تا با استفاده از آن ها بتوان سازه ای مستحکم تر در برابر نیروهای خارجی نظیر: طوفان، زلزله،و… ایجاد کرد.

دراین مقاله قصد داریم در رابطه با لزوم درز انبساط و درز انقطاع در سازه های مختلف صحبت کنیم .اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید مارا تا پایان همراهی کنید.

درز انبساط چیست

درز انبساط

سازه ها و مصالح بکار رفته در آنها، به مرور زمان و بر اثرعواملی مانند: دما ، رطوبت ، زلزله ، طوفان و…دچار انبساط و انقباض میشوند، که این عوامل، در دراز مدت صدمات جبران ناپذیری را به ساختمان وارد میکنند.

جهت پیشگیری از خسارات و آسیب  ناشی از انبساط و انقباض سازه ها،فاصله ای بین آنها در نظر گرفته میشود که به آنها درز انبساط گفته میشود.

این درزها توسط قطعاتی بنام پروفیل درز انبساط پرمیشوند.این قطعات خاصیت ارتجاعی داشته و تمام انبساط و انقباض های سازه ها را جذب کرده ، از میزان تنش ها و نیروهای وارد بر بنا کاسته ،در نتیجه ایمنی ساختمان حفظ میشود.

درز انقطاع در ساختمان

درز انقطاع

درز انقطاع فضایی است که بین دو ساختمان مجاور ایجاد میشود و دو ساختمان را از هم جدا میکند تا از برخورد و اثر دو ساختمان با یکدیگر مخصوصا در زمان زلزله جلوگیری شده و از خسارات و آسیب های ناشی از آن کاسته شود.

درز انبساط پل

سازه پل نیز ممکن است تحت تاثیر انقباض و انبساط ناشی از تغییرات دمایی و دیگر عوامل محیطی قرار بگیرد و دچار آسیب شود.

برای رفع این مشکل و کاهش خسارات ناشی از عوامل ذکر شده، از درز انبساط پل استفاده میشود.

درز انبساط پل بین سازه پل و قسمت ثابت در ابتدا و انتهای پل نصب می گردد و انبساط و انقباض پل ها را جذب می کند. این قطعات از لاستیک مخصوص و قطعات فولادی تشکیل شده و قابلیت ارتجاعی دارند.

اما اینکه چه تعداد درز انبساط برای یک سازه پل نیاز است یا اینکه فواصل درزهای  انبساط چقدر باشد،به عوامل زیادی بستگی دارد.

  • نوع سازه پل
  • تیپ زمین
  • مصالح مصرفی
  • شرایط جوی
  • شکل هندسی سازه

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت کوهرنگ لاستیک ارتباط برقرار کنید.

گروه صنعتی کوهرنگ، عرضه کننده انواع درز انبساط ، درز انبساط پل و لرزه گیر ساختمان در کیفیت های بالای آزمایش شده می باشد .

از دیگر محصولات این شرکت میتوان به جداگر لرزه ای،لاستیک های دریایی،انواع چرخ دنده،فندر،نئوپرن،روکش لاستیکی انواع غلطک ، سدهای لاستیکی و شاکسل اشاره نمود.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید