16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

آشنایی با ابزارهای مینا کاری

مجموعه : اخبار زیر موضوعات : اخبار گوناگون زیر موضوعات : فرهنگ و هنر زیر موضوعات : هنر در خانه زیر موضوعات : هنر و هنرمند زیر موضوعات : هنرهای دستی و ترسیمی

میناکاری هنری است که بوسیله آن میتوان طرح ها و نقش های زیبایی بر روی ظروف مسی ، نقره ای و یا ظروف طلایی ایجاد کرد.

میناکاری سابقه ای دیرینه دارد و سابقه آن به حدود 5000 سال پیش بازمیگردد.

در حال حاضر استادان زیادی در ایران و بخصوص در اصفهان در زمینه آموزش میناکاری مشغول به فعالیت هستند که علاقمندان به یادگیری این هنر میتوانند با این استادان ارتباط برقرار کرده و از آنها در این زمینه کمک بگیرند.

استادکار برای طراحی و ساخت آثار میناکاری به مواد ، وسایل و ابزارهای زیادی نیاز دارد که در این مقاله میخواهیم به آنها اشاره کنیم.اگر این مقاله را تا پایان بخوانید ،حتما اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب خواهید کرد.

قلم مو ، پرگار ، کاغذ کپی ، چکش ، هاون ، قیچی فلز بر ، ورقه مسی یا نقره یا طلا ، انواع رنگ ، صمغ مخصوص میناکاری از وسایل مورد نیاز برای ساخت ظروف مینا هستند که در ادامه توضیح مختصری در مورد هر کدام خواهیم داد.

قلم مو مینا کاری

قلم مو مینا کاری

قلم مو یکی از ابزارهای اصلی میناکاری است که جهت کاربردهای مختلف در سایزهای مختلف تهیه میشود.

برای ساخت قلم مو مخصوص میناکاری از مو پشت گردن گربه و یا مو سمور استفاده میشود. البته برخی از تولیدکنندگان با استفاده از مو مصنوعی اقدام به تهیه قلم مو میناکاری نموده اند.

رنگ میناکاری

رنگ میناکاری

برای تهیه ظروف میناکاری به رنگ های زیبای مینایی نیاز داریم.در گذشته از رنگ های گیاهی و معدنی برای خلق آثار فوق العاده مینا استفاده میشد اما در حال حاضر بیشتر رنگها شیمیایی هستند.

رنگ های میناکاری با تنوع بالا و بصورت پودری با کیفیت و قیمت های متفاوت در بازار موجود هستند که در انتخاب آنها باید دقت بالایی کنیم ، چون کیفیت نهایی آثار میناکاری به کیفیت رنگ مورد استفاده در آنها بستگی دارد.

فلزات میناکاری

برای ساخت ظروف میناکاری ، قبل از ایجاد نقش مینا ، باید ظرف مورد نظر با استفاده از ورق هایی از جنس مس ، نقره ، طلا ، برنج ، برنز و … آماده شود.

معمولا میناکاری بر روی ظروف مسی انجام میشود اما در بعضی از موارد از طلا و نقره هم برای خلق آثار میناکاری استفاده میشود.

البته میناکاری روی شیشه و سرامیک و ظروف سفالی نیز انجام میشود.

آثار میناکاری

خلق آثار میناکاری کار بسیار پیچیده و مشکلی است و نیازمند تخصص و تجربه است.

میناکاری یکی از صنایع دستی پر اهمیت در ایران است و اصفهان به عنوان مهد هنر میناکاری شناخته شده است.

در حال حاضر کارگاه ها زیادی در زمینه تولید ظروف میناکاری و فروش ظروف میناکاری اصفهان فعالیت میکنند که شما عزیزان میتوانید ، جهت خرید آثار میناکاری با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت با فروشگاه هنر مینا ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید