16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

نگهداری از ظروف میناکاری

مجموعه : اخبار زیر موضوعات : بازار زیر موضوعات : دکوراسیون و چیدمان زیر موضوعات : شستشو ، نظافت ، لکه گیری زیر موضوعات : علمی زیر موضوعات : هنر و هنرمند

امروزه توجه بسیار زیادی به صنایع دستی مینا کاری می شود این هنر بسیار زیبا و جذاب می باشد که در اشکال و طرح های مختلفی ساخته می شود. در صورتی که به صورت صحیح از یک ظرف میناکاری با کیفیت بالا مراقبت کنید ، می تواند یک عمر دوام آورد و تبدیل به وراث خانواده شود. در این مقاله با فروشگاه هنر مینا تولیدی ظروف میناکاری همراه باشید.

نگهداری از ظروف میناکاری

نگهداری از ظروف میناکاری

با مینا کاری خود مهربان باشید.

اولین چیزی که باید بخاطر بسپارید ، هرگز از سیم ظرف شویی یا برس های ساینده برای تمیز کردن ظروف مینای کاری خود استفاده نکنید. این می تواند لایه بیرونی محافظ ظرف را خراش دهد. اسفنج نرم را انتخاب کنید و در حین پخت و پز یا سرو غذا از ظزوف میناکاری خود ، به جای وسایل دارای لبه های فلزی تیز ، از وسایل چوبی یا لاستیکی استفاده کنید. سعی کنید بدون محافظ طروف میناکاری خود را روی هم نگذارید چرا که باعث ایجاد خراش می شود.

هرگز در مایکروویو استفاده نکنید.

ظروف میناکاری از جنس چینی ساخته شده است که می تواند درجه حرارت بالا را روی شعله اجاق گاز تحمل کند. با این وجود هنگام استفاده در مایکروویو قوس الکتریکی خطرناکی ایجاد می کند. این می تواند به طور دائمی به مایکروویو آسیب برساند یا حتی در بدترین حالت باعث آتش سوزی شود. بهتر است بدانید حرارت زیاد باعث سیاه شدن و سوختن رنگ هایی که روی ظروف میناکاری است ، می شود.

مینای دندان خود را با دست بشویید.

همه محصولات مینای کاری ما ایمن ماشین ظرفشویی هستند. با این حال ، بهتر است هر زمان ممکن از قرار دادن ظروف مینای کاری خود در داخل ماشین ظرفشویی خودداری کنید. مواد شوینده و پاک کننده لکه ممکن است سریع و راحت باشند ، اما با گذشت زمان باعث کاهش درخشش و درخشش قطعات مینای دندان شما می شوند. می توانید با ترکیبی از آب لیمو و جوش شیرین لکه های ظروف میناکاری خود را ازبین برد این می تواند جایگزین آسان غیر سمی برای تمیز کردن ظروف خود باشد به جای اینکه از مواد شیمیایی استفاده کنیم.

خشک کردن را فراموش نکنید

 حتما بعد از شستن ظروف آنها را خشک کنید امکان تبخیر آب روی مجموعه مورد علاقه ظروف مینای کاری شما می تواند باعث ایجاد لکه های آب سخت مزاحم شود و در طولانی مدت ممکن است کار بیشتری ایجاد کند.

ترمیم ظروف میناکاری

اگر ظروف میناکاری خود صدمه دید و قسمتی از آن کنده شد بهتر است هرچه سریعتر آن را توسط متخصصین ترمیم کنید چرا که هرچه بیشتر بگذرد باعث صدمه دیدن بیشتر میشود .

نگهداری از ظروف میناکاری

و نکته آخر

از قرار دادن موادی که اسیدی است ، داخل ظروف مینا کاری خوداری کنید مثل آبلیمو ، سرکه و …

برای خرید ظروف میناکاری اصفهان می توانید به فروشگاه هنر مینا مراجعه کنید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید