16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

استفاده از فضای سبز در معماری چیز جدیدی نیست ، مردم از همان ابتدا به دنبال استفاده از گیاهان در طراحی ساختمان خود بوده اند.در حال حاضر ، در بسیاری از مناطق شهری ، دیوار سبز قم و سقف های سبز یکی از ویژگی های محبوب هستند که طراحان و معماران از آنها هم در فضاهای مسکونی و هم صنعتی استفاده می کنند.بام سبز یک سقف مسطح یا شیب دار است که از گیاهان و یا علفزار پوشیده شده است.به سقف های سبز گاهی سقف های سازگار با محیط زیست ، سقف های گیاهی ، سقف های نشیمن نیز گفته می شود.

سقف های سبز سایه را فراهم می کنند و دمای سطح سقف و هوای اطراف را کاهش می دهند.دمای سقف سبز می تواند 30-40 درجه فارنهایت از دمای بام های معمولی کمتر باشد و می تواند دمای محیط در سطح شهر را تا 5 درجه کاهش دهد.

انواع بام سبز

انواع بام های سبز
سقف های سبز را می توان در طیف گسترده ای از ساختمان ها ، از تاسیسات صنعتی گرفته تا اقامتگاه های خصوصی ، نصب کرد.دو نوع سقف سبز وجود دارد: گسترده و فشرده.هر دو نوع سقف سبز از همان اجزای لایه بندی اساسی تشکیل شده اند که دارای تعدادی موانع برای جلوگیری از آسیب رساندن آب یا ریشه به سازه ، یک لایه زهکشی برای کمک به زهکشی آب و همچنین یک لایه متوسط در حال رشد است.

مزایای استفاده از سقف های سبز

  • کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای
  • کاهش مصرف انرژی – سقف های سبز به عنوان عایق ساختمان ها عمل می کنند و انرژی لازم برای تأمین سرمایش و گرمایش را کاهش می دهند.
  • بهبود سلامتی و آسایش انسان – سقف های سبز ارزش زیبایی و زیستگاه گونه های گیاهی و جانوری را فراهم می کنند.آنها با ایجاد فضای سبز ، تعامل انسان با طبیعت را بهبود می بخشند.نشان داده شده است که چنین ارتباطاتی با طبیعت به نفع سلامت جسمی و روحی و روانی انسان و کاهش فشار خون است.

مزایای استفاده از سقف های سبز

هزینه های نصب و نگهداری سقف های سبز

هزینه برآورد شده برای نصب و نگهداری سقف سبز با توجه به نوع سقف سبز متفاوت است.در حالی که هزینه های اولیه سقف های سبز می تواند بالاتر از مصالح برای سقف های معمولی باشد ، صاحبان ساختمان می توانند از طریق کاهش هزینه های انرژی و به طور بالقوه با طول عمر بیشتر سقف های سبز در مقایسه با بام معمولی ، جبران برخی از تفاوت های این هزینه ها را انجام دهند.

نگهداری معمولی از سقف سبز شامل لقاح ، آبیاری ، کنترل علفهای هرز و در صورت لزوم کاشت مجدد است.پشت بام های سبز فشرده ممکن است نیاز به نگهداری بیشتری نسبت به سقف های گسترده داشته باشند.برای خرید تجهیزات بام سبز با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید