16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

تشخیص و درمان تنگی نفس

مجموعه : اخبار زیر موضوعات : بیماری ها و راه درمان زیر موضوعات : پزشکی زیر موضوعات : ورزش درمانی

افرادی که دچار تنگی نفس هستند ، نفس کم دارند.تنگی نفس می تواند از خفیف تا شدید باشد.اگر این بیماری مزمن و پایدار باشد ، ممکن است فعالیت را به طور جدی محدود کرده و کیفیت زندگی را کاهش دهد.از آنجا که تنگی نفس می تواند نتیجه چندین بیماری مختلف پزشکی باشد ، تشخیص علت دقیق می تواند دشوار باشد و بدون دانستن علت ، درمان بسیار دشوار است.به عبارتی دیگر نوع درمان تنگی نفس ، بستگی به علت اصلی و مدت علائم آن دارد.پس از مشخص شدن این موضوع ، شما و پزشک می توانید برای ایجاد یک برنامه درمانی با یکدیگر همکاری کنید.

تنگی نفس دلایل زیادی دارد که می تواند تشخیص آن را دشوار کند.در بعضی موارد ، تشخیص با تصویربرداری از قفسه سینه ، اکوکاردیوگرام و آزمایش عملکرد ریوی انجام می شود.

عوامل خطر برای تنگی نفس چیست؟

عوامل خطر برای تنگی نفس چیست؟

تنگی نفس یک علامت طبیعی در هنگام ورزش یا ورزش شدید است.اگر تنگی نفس در حالی که شخص در حالت استراحت است رخ دهد ، می تواند نشانه یک وضعیت پزشکی جدی باشد.اگر دچار تنگی نفس هستید ، ممکن است هرکدام از این مشکلات بهداشتی را نیز داشته باشید:

  • بیماری قلبی
  • عفونت تنفسی یا ذات الریه
  • سرطان به ویژه سرطان ریه
  • آمفیزم
  • آسم
  • آلرژی
  • چاقی

اگر تنگی نفس به علت چاقی باشد ، برای مدیریت تنگی نفس باید تغییر در شیوه زندگی ایجاد کنید.حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می تواند در بهبود علائم موثر باشد.سیگار کشیدن می تواند علائم را بدتر کند ، بنابراین ترک سیگار بسیار مهم است.به همین ترتیب ، اجتناب از قرار گرفتن در معرض آلاینده ها یا هرگونه محرک شناخته شده آلرژی می تواند علائم را کاهش دهد.

درمان تنگی نفس

اگر وضعیت ریه ، باعث تنگی نفس شما می شود ، ممکن است بخواهید با یک متخصص ریه مشورت کنید.بسته به علت ، تنگی نفس را می توان با دارو یا با مداخله جراحی درمان کرد.در بعضی از موارد پزشک شما استفاده از اکسیژن ساز خانگی را توصیه می کند.

تنفس دشوار ممکن است باعث احساس اضطراب و وحشت شود و برعکس ، هرگونه احساس اضطراب و وحشت ممکن است باعث شود تنگی نفس افزایش یابد.آرامش ، مراقبه و سایر تکنیک ها برای مدیریت احساسات ممکن است به کاهش شدت تنگی نفس کمک کند.

اکسیژن درمانی

دریافت اکسیژن اضافی از طریق ماسک یا لوله داخل بینی می تواند به شما در تنفس راحت تر کمک کند.این تنها در صورتی مناسب است که سطح اکسیژن خون توسط یک متخصص بهداشت و درمان اندازه گیری شود و کم باشد.اگر نیاز به دستگاه تنفس خانگی دارید ، برای خرید آن با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید