16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

بیشتر ما درک می کنیم که بسیاری از جنبه های جامعه ، هنوز به نفت و گاز طبیعی متکی هستند ، اما ممکن است شما متوجه روند انتقال آنها به داخل و خارج از یک مرکز بزرگ نباشید.از کارخانه های شیمیایی گرفته تا کارخانه های فرآوری مواد غذایی ، بیشتر تأسیسات صنعتی به سیستم پایپینگ حرفه ای نیاز دارند.این سیستم ها برای انتقال مواد ، مانند مایع و گاز استفاده می شوند ، با این حال برخی از سیستم ها برای انتقال دوغاب و پودرها مجهز هستند.فرآیند پایپینگ ایمن ترین راه برای انتقال این مایعات و گازها در کارخانه های تولیدی است.

پایپینگ

لوله کشی صنعتی پایپینگ ، همانطور که مشخص است به سیستم لوله کشی گفته می شود که برای بسیاری از برنامه ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.پایپینگ نقش مهمی در انتقال موثر و کارآمد مایعات و گازها ، در صنعت دارد.

لوله های صنعتی از طیف گسترده ای از مواد برای انتقال انواع جامدات و مایعات در پالایشگاه ها و نیروگاه ها ، کارخانه های شیمیایی و غیره ، تولید می شوند.این مواد می توانند ، آلومینیوم ، بتن ، فایبرگلاس ، چدن ، پلی اتیلن (PE) ، پلی پروپیلن (PP) ، pvc ، فولاد ضد زنگ و غیره باشند.فولاد بیشترین ماده مورد استفاده برای لوله کشی است.

مواد مورد استفاده برای ساخت لوله ، باید متناسب با شرایط عملکرد سیستم لوله کشی انتخاب شود.هدف این است که اطمینان حاصل شود که ماده مورد استفاده در شرایط عملیاتی فشار ، دما ، خوردگی و فرسایش مورد انتظار ، کاملاً ایمن است.

در لوله کشی صنعتی piping از قطعات زیادی استفاده می شود که برخی از آنها شامل : لوله ، اتصالات لوله (زانویی ، کوپلینگ ، سه راهی ، چهار راهی ، درپوش و غیره) ، فلنج لوله ، پیچ و غیره است.

کاربرد انواع فلنج

فلنج ها اجزای دیسک شکل هستند که برای اتصال مکانیکی مقاطع لوله یا اتصال لوله به مخزن تحت فشار ، پمپ ، شیر یا هر قطعه دیگر طراحی شده اند و یکی از مهمترین و پرکاربردترین اجزا در بخش پایپینگ میباشند.بسیار مهم است که فلنج ها در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی بتوانند در برابر دما و فشارهای متحمل شده ، مقاومت کنند.بنابراین فقط اندازه فلنج مهم نیست ، بلکه درجه بندی آن مهم است.انتخاب فلنج با درجه بندی صحیح ، اطمینان از مقاومت در برابر فشار کار در دماهای مختلف را خواهد داد.

فلنج در انواع مختلفی از مواد از جمله فولاد ضد زنگ ، چدن ، آلومینیوم ، برنج ، برنز ، مس ، پلاستیک و غیره تولید می شود.مواد فلنج اساساً در هنگام انتخاب لوله تنظیم می شود ، در بیشتر موارد ، فلنج از همان ماده لوله است.

مطالب مفید در مورد پایپینگ

سیستم های پایپینگ قسمت قابل توجهی از کل هزینه یک کارخانه را تشکیل می دهند ، در حدود یک سوم از کل سرمایه گذاری.

سیستم پایپینگ ، نیاز به مهندسی ، طراحی ، ساخت و تلاش قابل توجه دارد.طراحی دقیق پایپینگ ، براساس معیارهایی مانند نوع سیال منتقل شده ، افت فشار مجاز یا اتلاف انرژی ، سرعت مطلوب ، محدودیت های فضا ، نیازهای فرآیند ، دمای مایع و غیره انجام می شود.

پس از نصب ، کل سیستم پایپینگ آزمایش و تنظیم می شود تا اطمینان حاصل شود که بهینه کار می کند.در صورت انجام هرگونه تغییر ، تعویض یا تعمیرات جدید در سیستم فعلی ، این مرحله دوباره تکرار می شود.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید