16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

حقایقی در مورد گیاه شوید

مجموعه : اخبار زیر موضوعات : تغذیه سالم زیر موضوعات : خواص مواد غذایی زیر موضوعات : نگه داری مواد غذایی

گیاه شوید ، یک گیاه چند ساله بی نظیر با عطر و طعم دلپذیر است.برگ و همچنین دانه های آن به عنوان چاشنی در غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می شود.شوید یکی از اعضای خانواده Umbelliferae است ، گروه بزرگی از گیاهان گل دار و ادویه جات که شامل تره ، جعفری ، زیره ، رازیانه و … نیز می باشد.شوید ، دقیقاً مانند گشنیز ، برای شکوفایی ، به آب و هوای گرم تابستان با خاک حاصلخیز خوب زهکشی شده نیاز دارد.

در ادامه با فروشگاه بذر مهردشت همراه باشید تا در مورد شوید ، ارزش غذایی و خواص آن ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فواید شوید برای سلامتی

فواید شوید برای سلامتی

این گیاه پرطرفدار فاقد کلسترول است و کالری آن بسیار کم است.با این وجود ، آنتی اکسیدان های زیادی ، ویتامین هایی مانند نیاسین ، پیریدوکسین و غیره و فیبرهای غذایی را در خود دارد که به کنترل سطح کلسترول خون کمک می کند.

بذر شوید و همچنین روغن شوید نیز می تواند در بازارها موجود باشد.روغن شوید که از دانه شوید استخراج می شود ، خاصیت ضد اسپاسم ، تسکین دهنده ، هضم کننده ، ضد عفونی کننده ، گالاکتاگوگ (به ترشح شیر مادر کمک می کند) و خاصیت آرام بخشی دارد.

گیاه شوید ، همچنین سرشار از بسیاری از ویتامین های حیاتی است ، از جمله اسید فولیک ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، ویتامین A و ویتامین C که برای سوخت و ساز بهینه در بدن انسان ضروری است. ویتامین C به بدن انسان کمک می کند تا در برابر عوامل عفونی مقاومت کند و رادیکال های آزاد مضر و پیش التهاب را از بین ببرد.

انتخاب و ذخیره سازی

شاخه های تازه شوید و همچنین دانه شوید می توانند در تمام طول سال در بازارها وجود داشته باشند.سعی کنید شاخه های شوید تازه بخرید ، زیرا از نظر عطر و طعم برتر است و سرشار از بسیاری از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های حیاتی مانند ß-کاروتن ، ویتامین C ، فولات و غیره است.

شوید تازه باید دارای شاخه های رنگ سبز زنده و ساقه های محکم باشد. باید فاقد هرگونه فساد ، کوفتگی یا زردی باشد. شوید را خریداری کنید که با استفاده از تکنیک های ارگانیک پرورش داده شده باشد.

شوید تازه باید در یخچال نگهداری شود و در کیسه پارچه ای نگهداری شود یا در حوله کاغذی کمی مرطوب بسته بندی شود و باید در اسرع وقت مورد استفاده قرار گیرد ، زیرا اگر مدت زمان بیشتری نگهداری شود ، طعم و مواد مغذی خود را به سرعت از دست می دهد.

خواص شوید

مصارف دارویی

شاخه های شوید دارای خواص ضد عفونی کننده ، هضم کننده و تحریک کننده است.اوژنول موجود در شوید به عنوان بی حس کننده موضعی و ضد عفونی کننده در استفاده درمانی قرار گرفته است. همچنین مشخص شده است که اوژنول باعث کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی می شود ، با این حال مطالعات دقیق بیشتری برای تعیین نقش آن لازم است.

روغن شوید که از دانه شوید استخراج می شود ، در داروهای سنتی به عنوان ضد اسپاسم ، مسکن ، اشتها آور ، هضم کننده ، ضد عفونی کننده ، برای کمک به افزایش ترشح شیر مادر در مادران شیرده و از بین بردن علائم عصبی مانند سردرد و تحریک پذیری عصبی استفاده شده است.

کاربردهای آشپزی

شوید تازه را به منظور پاک کردن ماسه و خاک و از بین بردن سموم دفع آفات باقیمانده ، کاملاً در آب بشویید. برای سالم نگه داشتن عطر و طعم معطر ، به طور کلی در آخرین لحظات پخت ، آن را به غذا اضافه کنید.

گیاه شوید از زمان های بسیار قدیم در تهیه بسیاری از غذاهای محبوب ایرانی مورد استفاده قرار می گرفته است.همراه با سایر مواد ادویه دار ، از آن برای افزایش طعم و مزه سبزیجات ، مرغ ، ماهی و غذاهای گوشتی استفاده می شود.از شوید هم چنین در تهیه سوپ استفاده شده است.شوید تازه خرد شده و ساطوری شده افزودنی خوبی برای سالادهای سبز است.از دانه شوید در ترشی و همچنین در غذاهای تند استفاده می شود.

برای خرید بذر شوید با کیفیت با قیمت مناسب ، با مرکز پخش عمده بذر سبزیجات در اصفهان ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید