16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

فرو رفتن ناخن در گوشت پا

مجموعه : اخبار زیر موضوعات : بهداشت بانوان زیر موضوعات : بهداشت کودکان زیر موضوعات : بیماری ها و راه درمان زیر موضوعات : پزشکی زیر موضوعات : سلامت پوست

فرو رفتن ناخن در انگشت شست پا یکی از بیماری های پا میباشد که بسیاری از افراد به آن دچار میشوند. این بیماری میتواند در نوع خفیف یا شدید باشد . راه های درمان بسیاری برای این بیماری وجود دارد که نوع خفیف آن را میتوان در خانه و راه های خانگی درمان کرد . اما برای این بیماری که به طور شدید درگیر انگشت پا هست باید از متخصص و جراح پا کمک گرفت .

ما در این مقاله قصد داریم راه های درمان بیماری فرو رفتن ناخن در گوشت پا را  به شما عزیزان ارائه دهیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

فرو رفتن ناخن در گوشت پا زمانی رخ میدهد که لبه ی ناخن ها در داخل پوست یا گوشت انگشت فرو رود . این اتفاق در بعضی افراد بیشتر رخ میدهد. مثلا افرادی که پاهایشان زمان بیشتری در کفش قرار داد به خصوص اگر کفش ها تنگ باشد و عرق کردن پا به پیشرفت این بیماری کمک میکند.

بالارفتن سن باعث ضخیم شدن ناخن ها میشود این مورد نیز باعث میشود که بیماری فرو رفتن ناخن در انگشت پیشرفت کند. عوامل بسیار باعث ایجاد این بیماری میشود که ما تنها به تعدادی از این موارد اشاره کردیم. راه های زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد که در ادامه همراه با دکتر مالکی این موارد را توضیح خواهیم داد.

فرو رفتن ناخن در گوشت پا

راه های درمان بیماری :

بیماری فرو رفتن ناخن در انگشت پا به دو صورت خانگی و جراحی درمان میشود . اگر ناخن کمی در گوشت فرو رفته و هنوز عفونت ندارد و پوست را زخم نکرده است میتوان با راه های خانگی درمان کرد ولی اگر علائمی از عفونت در انگشت مشاهده کردید مثلا چرک کردن انگشت و… حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان پزشکی:

درمان پزشکی باید ابتدا مشخص شود دلیل به وجود آمدن بیماری چه بوده است اگه به دلیل ضخیم شدن ناخن باشد ممکن است کل ناخن برداشته شود و اگر ضخیم نشده باشد میتوان سمت ناخنی که فرو رفته چیده شود و ناخن را باریک کنند . البته باز هم باید تاکید کرد که روش های مختلفی وجود دارد که بسته به نوع ناخن و روش درمانی دکتر متغییر است. دکتر مالکی متخصص مچ پا اصفهان و جراحی با روش های مختلفی این بیماری را درمان میکند که معمولا با بی حسی موضعی این عمل جراحی انجام میشود.

فرو رفتن ناخن در گوشت پا

درمان خانگی :

اگر وضعیت ناخن خیلی بد نباشد و بتوان راه های خانگی را اجرا کرد باید انگشت را چند ساعت در آب گرم قرار دهید تا ناخن کمی نرم شود سپس کمی پنبه یا پارچه کتان تمیز را داخل روغن زیتون بزنید و زیر ناخن قرار دهید. روزانه این کار را تکرار کنید اگر پیشرفتی حاصل نشد و یا درد شدید شد حتما به پزشک مراجعه کنید. استفاده از کفش های تابستانه که پنجه آنها باز هست میتواند در این درمان کمک کننده باشد.

در هر حال برای پا و انگشتان ممکن است بیماری های مختلفی به وجود آید که همه آنها درمان هایی دارند که میتوانید در این زمینه درمان مشکلات پا از متخصص جراح پا دکتر مالکی کمک بگیرید. 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید