16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

از سایبان به عنوان یک پوشش خارجی برای حفاظت از برخی از قسمت های آسیب پذیر یک محیط در مقابل عوامل خارجی طبیعی استفاده می شود. نخستین بار سایبان ها در قرن چهاردهم به شکل حصیرهای بافته در تمدن مصر باستان ساخته شده اند. در اوایل قرن نوزدهم ساخت سایبان مدرن و کلاسیک رواج پیدا کرد.

سایبان مدرن

دسته بندی سایبان ها

سایبان ها در دو دسته ی برقی و دستی طراحی می شوند. هر کدام از این سایبان ها در محیط های مختلفی از جمله استخر، پارکینگ، کافه حیاط خلوت، پاسیو و رستوران های روباز نصب می شوند.

سایبان برقی به وسیله ی موتور توبلار که در آن تعبیه شده از طریق جریان الکتریکی باز و بسته می شود. به دلیل کاربرد بیشتر سایبان های برقی نسبت به سایبان های دستی امروزه اغلب سایبان ها اتومات طراحی می شوند.

کاربرد و مزایای سایبان مدرن

نصب سایبان خانگی و سایبان اداری علاوه بر اینکه باعث افزایش و بهبود کارایی مکان های بدون سقف می شود زیبایی محیط مورد نظر را نیز بهبود می بخشد. از فواید این سازه میتوان به جلوگیری از آسیب حاصل از عوامل خارجی هم چون تابش نور خورشید و بارش برف و باران اشاره کرد. هم چنین نصب سایبان امکان  استفاده از محیط را به طور شبانه روزی به کاربران می دهد و زمان هایی که مکان بدون استفاده می شود کاربران می توانند به راحتی از آن مکان بهره ببرند.

سایبان مدرن

 

آشنایی با متریال سایبان مدرن

سایبان ها با جنس و پوشش متفاوتی طراحی می شوند. این متریال می تواند شیشه، پلی کربنات، پارچه یا فلز باشد.

پارچه ای:

نصب سایبان با پوشش پارچه ای به دلیل سبک بودن وزن پارچه نسبت به دیگر سایبان ها آسان تر و کم هزینه تر است. سایبان پارچه ای از نظر استحکام دوام کمتری دارد. ضد آب بودن پارچه، سایبان را از پوسیدگی در امان نگه می دارد.

شیشه ای :

سایبان شیشه ای بدلیل این که توانایی دیدن محیط اطراف را به کاربر می دهد از محبوب ترین و جذابترین سایبان ها به شمار می رود. علاوه بر آن در هزینه و مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود. ولی به دلیل وزن بالای شیشه نصب آن می تواند پر هزینه باشد. این نوع سایبان استحام بیشتری نسبت به نوع پارچه ای آن دارد و بیشتر در استخرها و رستوران های روباز استفاده می شود.

فلزی:

سایبان فلزی دوام و استحکام بالایی دارد. بالا بودن وزن فلز کاربردی باعث می شود نصب و اجرای آن پر هزینه باشد.

پلی کربنات:

نوع پلی کربنات آن نیز از دوام بالایی برخوردار است. ورق های پلی کربنات وزن کمتری نسبت به نوع فلزی و شیشه ای دارند. هم چنین به خاطر عبور دادن نور و امکان دیدن فضای اطراف نصب و اجرای آن مقرون به صرفه تر می باشد.

 

انواع سایبان مدرن 

سایبان پارکینگ:

این نوع سایبان اصفهان در اندازه های مختلف و انواع دستی و اتومات طراحی و در مکان های دارای پارکینگ های رو باز با پارچه ای که نور را منعکس می کند نصب می شود.

سایبان مدرن

سایبان فنری یا بازویی:

این سازه از قدیمی ترین و محبوب ترین انواع سایبان ها به شمار می آید که در مکان های عمومی قابل استفاده هستند. مزیت اصلی این سایبان متحرک بودن آن است. این نیروی متحرکه به وسیله ی عوامل خارجی مثل موتور الکتریکی یا ریموت کنترکی ایجاد شود. از دیگر ویژگی های این سایبان داشتن روکش ضد آب آن است. در این سایبان از آلومینیوم و پارچه های با کیفیت استفاده می شود.

سایبان تاشو:

این نوع سایبان ها به شکل برقی و دستی ساخته می شوند و انعطاف بالایی دارند. مناسب برای مسافرت هستند و با امکان تا شدن و حمل با اتومبیل فضای کمی را اشغال می کنند.

سایبان استخر:

این نوع سایبان به دلیل قیمت مناسب محبوبیت بیشتری نسبت به سقف های متحرک دارند و در انواع بادبانی گلخانه ای پارکینگی کشویی چتری استفاده می شوند.

سایبان چتری:

این نوع سازه در هر محیط بازی مورد استفاده قرار می گیرد. در نوع ثابت و متحرک ساخته می شود. روی یک پایه قرار می گیرد و جنس پارچه ی آن که فضای کمی را پوشش می دهد می تواند برزنت یا ترانزیت باشد.

سایبان آفتابگیر:

یکی از انواع ساده و سبک سایبان است که در یک جهت نصب می شود. این نوع سایبان از جنس آلومینیوم آهن و فولاد ساخته می شود.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید