16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

فواید گلخانه چیست

مجموعه : اخبار زیر موضوعات : خواص مواد غذایی زیر موضوعات : داروهای گیاهی و طب سنتی زیر موضوعات : علمی

تجارت کشاورزی همیشه در اقتصاد کشورها از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و به لطف آموزش بیشتر و استفاده از فن آوری هایی مانند ساخت گلخانه صنعتی، پتانسیل زیادی برای گسترش با گرایش به سطح کشت و صنعت نشان داده است.

گلخانه های کشاورزی چیست؟

گلخانه های کشاورزی ساختارهای شیشه ای یا پلاستیکی هستند که اساساً برای محافظت از سبزیجات در برابر نوسانات آب و هوایی و پدیده های آن ساخته شده اند.  وقتی تولید کننده دیگر کارش، فصلی نباشد ، می تواند گونه های خارج از فصل را کشت و برداشت کند. این باعث می شود تولید آن تقاضای مصرف کننده را تأمین کند ، غذای با کیفیت ارائه دهد و قیمت های بازار را متعادل کند. گلخانه ها همچنین اجازه می دهند تا در مناطقی که به طور طبیعی شرایط کافی را فراهم نمی کنند ، سبزیجات کشت شود و باعث افزایش جریان عرضه و تقاضای تجارت شود.

محافظت از آفات

در زمین های آزاد ، حتی با مدیریت صحیح ، مزارع در معرض حمله آفات خاک و حشرات مختلف مانند ملخ ، کرم و ساس قرار می گیرند. رشد روی بسترهای بی اثر یا هیدروپونیک NFT (جایی که ریشه گیاهان در لوله های PVC با محلول غذایی رشد می کنند) تماس با بسیاری از این عوامل بیماری زا را از بین می برد. با این حال ، ساخت گلخانه در اصفهان باعث می شود در صورت بروز آفات ، کنترل بسیار سریعتر و موثرتر است.

اقتصاد در آبیاری

کشت محافظت شده در گلخانه برای اجازه کاشت در زمستان های سخت ، علاوه بر محافظت در برابر آفات خاک ، اثرات نور خورشید را به حداقل می رساند و  از آسیب ناشی از باران و باد شدید جلوگیری می کند.

مزایای اصلی گلخانه چیست؟

مزیت بزرگ گلخانه های کشاورزی این است که آنها می توانند محیط های کاملاً عاری از شرایط بد آب و هوایی و شرایط دما ، رطوبت و درخشندگی ایده آل برای هر سبزی را ایجاد کنند. این کنترل بر آب و هوای درون سازه ها یک سری مزایای را هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده ایجاد می کند.

افزایش کیفیت

ارقام گلخانه ای همیشه دارای آب و هوای مناسب بوده و عملکرد گیاه را به حداکثر می رسانند. از آنجا که در بخش سبزیجات نگرانی در مورد رنگ ، عطر و طعم ، بو ، بافت و سایر خصوصیات بصری (و نه فقط مقدار محصول) وجود دارد ، بسیار مهم است که سبزیجات شرایط ایده آل برای رشد را بدست آورند. بنابراین ، بهره وری افزایش می یابد و در نتیجه ، سودآوری نیز حاصل می شود.

کاهش سموم دفع آفات

گلخانه های کشاورزی اجازه استفاده از روش کوددهی ، یعنی استفاده از کود همراه با آب آبیاری را می دهند. این روش پس انداز زیادی برای تجارت ایجاد می کند ، زیرا مصرف آب متوسط ​​است و بازده مواد مغذی بیشتر است.  به گفته محقق ایتالو گوئدز ، تلفات مواد مغذی نیتروژن دار در اثر فرارسازی می تواند در مزارع باز به بیش از 50٪ برسد. کشت محافظت شده علاوه بر افزایش عملکرد کودها که با لایه های بی اثر واکنش نشان نمی دهند ، از این امر جلوگیری می کند.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید