58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

نحوه رنگ آمیزی فلزات

مجموعه : آیا می دانید ؟ زیر موضوعات : اخبار زیر موضوعات : هنر در خانه

نحوه رنگ آمیزی فلزات :دانستن اینکه از چه رنگی روی فلز استفاده کنید و چگونه فلز را رنگ کنید، برای محافظت و زیباسازی این سطوح خاص بسیار مهم است.همه چیز با آماده سازی سطح فلز و انتخاب رنگ مناسب شروع می شود.

مرحله 1: فلز را شناسایی کنید

برای شناخت بهترین رنگ برای سطوح فلزی از جمله نرده ها، مهم است که نوع سطح فلزی را که رنگ می کنید، شناسایی کنید.آهنی است یا غیرآهنی؟فلزات آهنی عبارتند از فولاد، چدن و ​​آهن فرفورژه.همانطور که از نام آن پیداست، فلزات آهنی حاوی آهن هستند.بنابراین، آنها مغناطیسی و مستعد زنگ زدگی خواهند بود.فلزات غیر آهنی عبارتند از آلومینیوم، مس، فولاد ضد زنگ و روی.آنها معمولا سبک و چکش خوار هستند.

رنگ مناسب فلز نیز در دو نوع رنگ روغنی و رنگ پایه آب عرضه می شود.کار با رنگ روغنی کمی پیچیده تر است، اما نتایج بهتر است.این به این دلیل است که رنگ روغنی دارای دو بخش است.یک رزین و یک تینر

توجه: فولاد گالوانیزه فلزی است که سطح خارجی آن به منظور جلوگیری از زنگ زدگی با روی پوشش داده شده است.هنگام رنگ آمیزی، فلز گالوانیزه را غیرآهنی در نظر بگیرید.

رنگ آمیزی فلزات

مرحله 2: فلز را آماده کنید

آماده سازی فلز، کلید اصلی برای چسبندگی رنگ و حفاظت طولانی مدت است.فلز مانند هر سطحی، اغلب حاوی آلودگی هایی از جمله رنگ، زنگ و روغن است.این ناخالصی ها می توانند از چسبندگی رنگ جلوگیری کنند، بنابراین باید قبل از رنگ آمیزی فلز حذف شوند.

روغن یک آلاینده رایج است که در اکثر سطوح فلزی یافت می شود.برای تمیز کردن فلز قبل از رنگ آمیزی از یک پارچه و یک شوینده یا حلال مانند الکل دناتوره شده استفاده کنید.سطح را کاملا پاک کنید.اگر پاک کننده باقی مانده، با آب بشویید.زنگ زدگی و خوردگی در فلزات آهنی رایج است اما در فلزات دیگر نیز یافت می شود.زنگ زدگی را با یک برس سیمی پاک کنید، سپس گرد و غبار را با یک پارچه مرطوب حذف کنید.اگر فلز قبلا رنگ شده است، رنگ از دست رفته یا پوسته پوسته شده را با یک چاقوی مخصوص بردارید.

بهترین راه برای آماده سازی فلز و داشتن سطحی صاف، سنباده زدن آن است.اگر می خواهید فرورفتگی ها یا خراش های کوچک را از بین ببرید، یک سنباده این کار را انجام می دهد.برای مناطق بزرگتر، از یک سنباده برقی استفاده کنید تا به راحتی زنگ زدگی، رنگ و سایر آلاینده ها را از بین ببرید.

استفاده از ماسک و عینک محافظ هنگام سمباده زدن بسیار مهم است.پس از سنباده زدن، از یک پارچه نخی مرطوب استفاده کنید.این پارچه به از بین بردن گرد و غبار، زباله ها و بقایای باقی مانده در اثر سنباده کمک می کند.قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، بگذارید فلزتان کاملا خشک شود.

مرحله 3: فلز را پرایمر کنید

بعد از اینکه فلز را تمیز کردید، وقت آن است که آن را با پرایمر بپوشانید.این پایه ای عالی برای اعمال رنگ در آینده ایجاد می کند.یک پرایمر مقاوم در برابر زنگ را انتخاب کنید که برای نوع فلزی که با آن کار می کنید مناسب باشد.سطح فلز خود را پرایمر کنید تا از جلوگیری از زنگ زدگی و چسبندگی موثر روکش اطمینان حاصل کنید.استفاده از پرایمر و لایه رویی شما باید شبیه به نحوه استفاده از رنگ باشد.اگر سطحی ناهموار را رنگ می کنید، پرایمر اسپری را انتخاب کنید، اما برای سطح صاف، از قلم مو یا غلتک استفاده کنید.

رنگ کردن فلزات در پنج مرحل

مرحله 4: فلز را رنگ کنید

پوشش رنگ خود را به همان روشی که پرایمر خود را انتخاب کردید، انتخاب کنید.برای پرایمینگ و پوشش رویی با فرمول آب، از برس هایی با موهای مصنوعی مانند نایلون یا پلی استر استفاده کنید.برای فرمول های آلکیدی، از برس های طبیعی استفاده کنید.

با استفاده از لایه دوم اطمینان حاصل کنید که محصول نهایی شما به بهترین شکل ممکن به نظر می رسد.قبل از اینکه بتوانید لایه دوم را بمالید، همیشه دستورالعمل‌های روی محصول را بخوانید تا بفهمید چه مدت باید لایه اول را خشک کنید.بعد از اینکه لایه دوم را زدید، برس خود را تمیز کنید تا برای رنگ آمیزی بعدی آماده استفاده شود.

مرحله 5: به سطح اجازه دهید تا خشک شود

در نهایت، سطح فلزی رنگ شده را تا زمانی که بهبود نیافته است، لمس نکنید.قبل از اینکه بتوانید از آن استفاده کنید، ابتدا باید رنگ خشک شود.جسم خود را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید که تحت تأثیر دمای شدید و نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.به یاد داشته باشید که فلز به 36 تا 48 ساعت زمان نیاز دارد تا کاملاً خشک شود، بنابراین قبل از جابجایی آن، از خشک شدن رنگ جسم خود اطمینان حاصل کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام برچسب ها و دستورالعمل های رنگ مورد استفاده برای رنگ آمیزی آلومینیوم یا دیگر فلزات را خوانده اید و زمان خشک شدن مناسب بین پوشش ها را در نظر بگیرید.همچنین قبل از بازگرداندن هر سطح یا شی تازه رنگ شده برای استفاده، زمان خشک شدن مناسب را در نظر بگیرید.اگر سوالی دارید، تیم پشتیبانی مشتری ما به صورت رایگان در دسترس است، یا می توانید به صورت آنلاین از ما سوال بپرسید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید