16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

راه اندازی یک کسب و کار برای بسیاری از افراد یک رویا است، اما سرمایه گذاری مقدار زیادی پول  می تواند دلهره آور باشد. با این حال، راه اندازی یک کسب و کار با پول کم یا بدون پول، با طرز فکر و رویکرد درست امکان پذیر است. همانطور که در کتاب “دیگر باورهای مدیران موفق” نیز به آن اشاره کرده ام، مهمترین عامل تعیین کننده برای موفقیت در هر کاری باورها و افکار ما هستند. یک باوری که امروزه در بسیاری از انسانها نهادینه شده است این است که” اگر انسان بخواهد موفق شود یا یک کسب و کار خوب راه اندازی کند حتما باید سرمایه اولیه زیادی داشته باشد.” من به شما میگویم که این فقط یک باور است.

همین الان که شما در حال خواندن این مقاله هستید در نقاط مختلف دنیا کسب و کارهایی با آینده های میلیارد دلاری در پارکینگ ها در حال متولد شدن است بدون اینکه سرمایه اولیه زیادی بخواهد. مطمئن هستم که شما هم تعداد زیادی از کسب و کارهایی که بدون سرمایه اولیه راه اندازی شدند و بسیار موفق شدند را به خاطر می آورید. استیو جابز بنیان گذار اپل مارک زاکر برگ –فیس بوک ، جف بزوس- آمازون و …..یک از عواملی که باعث موفقیت آنها شد این بود که آنها باور داشتند بدون سرمایه هم میتوان کسب و کار موفق راه اندازی کرد و البته عوامل دیگری مانند، هدفگذاری، مدیریت زمان، عملگرایی، اشتیاق به رشد و یادگیری، حفظ استمرار، تمرکز، برنامه ریزی، قدرت مذاکره، توانایی نه شنیدن، توانایی نه گفتن و … در کنار این باور به آنها کمک کرد که موفق شوند. بنابراین، سنا غیور، ارائه دهنده خدمات مشاوره کسب و کار در اصفهان، مشاوره آنلاین کسب و کار، در این مقاله قصد دارد تعدادی ایده راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را معرفی کند.

مراحل راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

  1. یک کسب و کار خدماتی ایجاد کنید.

اگر شما پول کمی برای راه اندازی کسب و کار دارید، کسب و کارهای خدمات محور عالی هستند.” شما باید در مورد تقاضای بازار برای محصول یا خدمات خود تحقیق و تجزیه و تحلیل کنید و در عین حال در نظر بگیرید که چگونه کسب و کار شما می تواند به مردم کمک کند.

راه اندازی کسب و کار با هزینه کم و درآمد بالا

  1. یک بیزینس پلن ایجاد کنید

در مرحله دوم، شما باید یک طرح تجاری ایجاد کنید. حتی زمانی که یک کسب و کار کوچک راه اندازی می کنید، داشتن یک برنامه به شما کمک می کند متمرکز و منظم بمانید. طرح کسب و کار شما باید شامل اهداف، بازار هدف، استراتژی های بازاریابی و پیش بینی های مالی شما باشد.

  1. از شبکه ارتباطی خود استفاده کنید

سوم، باید از شبکه خود استفاده کنید: با دوستان، خانواده و همکارانی که می توانند به شما در کسب و کارتان کمک کنند، تماس بگیرید. بسیاری از اوقات افرادی که با آنها در ارتباط هستیم توانایی هایی دارند که میتواند به ایده های ما کمک کنند. اینجاست که اهمیت شبکه ارتباطی مشخص میشود. جیم ران میگوید شما متوسط ۵ نفر انسانی هستید که بیشترین وقت را با آنها میگذرانید.

۴ .  خدمات یا مهارتهای خود را به اشتراک بگذارید

اگر برای قسمت هایی از کار نیاز به صرف هزینه دارید ولی نمیتوانید آن را تامین کنید بهترین راه این است که مثلا یک طراح وب سایت پیدا کنید و به او از مهارت های خود مثلا بازاریابی آموزش دهید و در عوض طراحی سایت خود را از او بخواهید.

کار را خیلی بزرگ شروع نکنید. “مشکل این است که بسیاری از مردم فکر می کنند که در همان ابتدا باید بزرگ شوند. به نظر من، این یکی از بزرگترین اشتباهات مالی است که می توانید هنگام شروع یک تجارت مرتکب شوید.

سعی کنید کارها را قدم به قدم پیش ببرید. از طرف دیگر بدانید که از همان ابتدا نیازی به یک دفتر کار مجلل یا تمام تجهیزات یا تعداد زیادی کارمند نیاز ندارید. شما میتوانید از یک پیج اینساگرام شروع کنید و بعد در هنگام نیاز توسعه دهید. ۶.  خودباوری قوی و تمایل به تلاش خودباوری قوی و میل به سخت کار کردن یکی از دلایل موفقیت کسب و کار  است. خیلی مهم است که به شخص خودتان و کاری که انجام میدهید ایمان داشته باشید و مطمئن باشید که این ایمان به تمام اطرافیانتان منتقل میشود.  ۷.  از مشارکت دیگران یا تامین مالی از موسسات مالی استفاده کنید.

وام گرفتن از موسسات مالی میتواند یک راه عالی برای شروع یک کسب و کار باشد، اما از انجا که این گزینه هم هزینه به شما تحمیل میکند و هم اگر کار به نتیجه نرسد حتما باید باز پرداخت شود ممکن است شما را در درد سر بیاندازد یک راه دیگر وجود دارد و آن هم جلب مشارکت دیگران در تامین مالی ایده های شماست. آنها میتوانند با اشتراگذاری سرمایه در سود و زیان پروژه شما شریک شوند. که این موضوع زیان شما را پوشش میدهد ولی از طرفی هم سود شما را تقسیم میکند.  ۸.  تفکر مثبت داشته باشید. راه اندازی این کسب و کارها نیاز به انعطاف پذیری و تفکر مثبت نیاز شدید دارد. به یاد داشته باشید، هر کارآفرین موفقی کار کوچکی را شروع کرده و در طول مسیر با چالش هایی روبرو شده است. هرگز اجازه ندهید که چند مورد نظرات منفی شما را از رسیدن به رویای خود باز می دارد.”

چند نمونه کسب و کار بدون نیاز به سرمایه زیاد

  1. تولید محتوا برای سایر کسب و کارها: با بالا بردن مهارت هایی مانند ادیت کردن ویدئو و عکس همچنین بالا بردن مهارت زبان انگلیسی در کنار مهارتهای دیجیتال مارکتینگ به راحتی و با کمترین سرمایه میتوان از طریق تولید محتوا کسب درآمد نمود.
  2. دستیار یا منشی مجازی : از طریق بالابردن مهارت هایی مانند تایپ ، کارکردن با نرم افزار های آفیس، مهارت مذاکره قابل دستیابی است.
  3. راه اندازی مجموعه ی خدمات پرستاری سالمندان
  4. مدیریت شبکه های مجازی
  5. آموزش کار با نرم افزار ها
  6. آموزش موسیقی
  7. مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  8. بازاریابی مشارکتی
  9. ارائه خدمات طراحی
  10. راه اندازی مجموعه ارائه خدمات تمیز کاری منزل
  11. راه اندازی مجموعه نگهداری و آموزش حیوانات خانگی
  12. ارائه خدمات ترجمه
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید