91
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بیماری ها و راه درمان

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

پارکینسون یک بیماری دژنراتیو عصبی، ناتوان‌کننده و پیشرونده است که توسط جیمز‌پارکینسون در سال 1817 توصیف شد. مشخصات بیماری عبارتند از حرکت کند و کاهش یافته، سفتی و لرزش عضلانی و عدم تعادل، جویدن ناقص، اختلال در بلع و در سخن گفتن.

این بیماری در اثر تحلیل سلول‌های مغزی تولید کننده دوپامین در سنین بالای 60 سال رخ می‌دهد. (معمولا از 40 سالگی تا 70 سالگی) تقریبا 66% بیماران طی 5 سال اول بیماری و 80% پس از 10 سال دچار ناتوانی می‌گردند. پارکینسون از جمله بیماری‌های عصبی در جهان به شمار می‌آید که شیوع این بیماری در افراد آفریقایی- آمریکائی و آسیایی‌ها در مقایسه با نژاد سفید کمتر است.

 

یک مطالعه جدید نشان میدهد که مقدار فعالیت روزانه افراد ، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کم میکند.
در این گزارش به نوشته جناب آقای کارین ویرنفلت Karin Wirenfeldt از موسسه کارولینسکا در استکهلم آمده است : “ما دریافتیم یک مقدار متوسطی از فعالیت های روزانه با کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون مرتبط است.”
درحالی که مطالعات نشان از ارتباط بین ورزش و کاهش خطر ابتلا به پارکینسون دارد ، این نکته نیز بسیار مهم است که ورزش علت قطع به یقیین این موضوع نخواهد بود.

 

در این تحقیق که بین 43000 زن و مرد در سوئد به مدت 12 سال انجام شد ، هیچ علائمی از پارکینسون جز نزدیک به 300 نفر آنها مشاهده نشد.کسانی که در هفته بیش از 6 ساعت فعالیت فیزیکی داشتند ، 43 درصد از سایرین خطر ابتلا به این بیماری را در خود کاهش داده اند.همچنین محققان به این نکته اشاره کردند مردانی که با سطح متوسطی فعالیت بدنی داشتند ، 45 درصد کمتر از کسانی که سطح پایینی فعالیت بدنی داشتند در معرض این بیماری قرار گرفته اند.

منبع :   medplus.ir

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید