91
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بیماری ها و راه درمان

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

خوردن ماست

تحقیقات جدید نشان میدهد شما میتوانید با مصرف روزانه مقداری ماست در وعده های غذایی خود ، خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

نویسنده ارشد این مطالعه دکتر فرانک هو Frank Hu ، پرفسور تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت دانشگاه هاروارد بوستون در این باره میگوید : اطلاعات به دست آمده به ما نشان میدهد که مصرف ماست سود قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به دیابت را دارد.هرچند این تاثیر خیلی بزرگ نیست و 18 درصد است ، اما در نگاه کلان نمیشود آن را نادیده گرفت.

 

هو گفت : ماست تاثیر جادویی در پیشگیری دیابت نمیگذارد اما همین تاثیر کم بسیار کارآمد است و باید در رژیم های غذایی ما جای گیرد.

در دیابت نوع 2 بدن انسولین کافی تولید نمیکند و یا سلول های بدن از توسعه آن خودداری میکنند و قند خون بالا میرود.

در طول این مطالعه که بر روی 15000 نفر از افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 بودند انجام میشد،وقتی به مصرف کلی لبنیات آنها نگاه میکردیم ، اکثر آنها از ماست در رژیم های غذایی خود استفاده نمیکردن و مقدار استفاده آنها از ماست 0 بود.در این تحقیق محققان به سن ، استخوان بندی بدن و نوع زندگی افراد توجه داشتند.

البته نوع ماست نیست بسیار مهم است.ماست باید کم چرب باشد و از چربی طبیعی در آن استفاده شده باشد.بسیاری از ماست های پرچرب به دلیل استفاده از چربیهای اضافی ، علاوه بر اینکه سودی برای شما ندارند ، باعث ناراحتی هایی نظیر اضافه وزن ، مشکلات قلبی عروقی و … نیز برای شما میشوند.

منبع :   medplus.ir

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید