58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

جوشکاری فرآیندی است که باعث پیوند دائمی دو یا چند قسمت فلزی بهم دیگر شده ،و به شیوه های مختلف و با استفاده از دستگاه های متفاوت انجام میشود.

دراین مقاله قصد داریم در رابطه با یکی ازدستگاه های جوشکاری بنام دستگاه اینورتر جوشکاری مطالبی را بیان کنیم.

درادامه با ما همراه باشید.

برای خرید عمده الکترود کلیک کنید.

دستگاه اینورتر جوشکاری

دستگاه اینورتر جوشکاری

اینورتر یک دستگاه جوش است که توان فراهم آوردن جریان بالای جوشکاری را داشته که امروزه این دستگاه برای انجام عملیات جوشکاری کاربرد گسترده ای دارد.

از مهمترین ویژگی های این دستگاه می توان به سبک بودن و کیفیت جوش بالا اشاره نمود که ازهمین جهت این دستگاه جایگزین دستگاه های قدیمی جوشکاری شده است به گونه ای که با استفاده از دستگاه اینورتر عملیات جوشکاری نسبت به قبل آسانتر انجام میشود.

دستگاه اینورتر در مقابل دستگاه های جوش ترانسی مصرف برق کمتری دارد.

در دستگاه اینورتر جوشکاری، برق ورودی شهر (ac)با فرکانس 60هرتز،وارد دستگاه شده و به جریان dc تبدیل میشود و بعد از گذراندن مراحلی این جریان  برای عملیات جوشکاری استفاده میشود.

به طور کلی از مهمترین مزایای دستگاه اینورتر جوشکاری می‌توان به حمل ونقل آسان – بازدهی و قدرت بالا در میان سایر روشهای جوشکاری – مصرف انرژی کمتر و صرفه جویی در مصرف برق – وزن سبک و دستیابی به بالاترین کیفیت جوشکاری  و قوس پایدار اشاره نمود.

الکترودهای کاربردی در دستگاه جوش اینورتر عبارتند از الکترودهای فولادی ضد زنگ – الکترودهای طرح آهن – الکترودهای اسیدی و قلیایی

تفاوت اینورتر و رکتیفایر 

تفاوت دستگاه رکتیفایر و اینورتر جوشکاری

رکتی فایر، برق ورودی شهری یعنی ac را به برق dc تبدیل کرده و قابلیت جوشکاری با الکترودهای مختلف را دارد. رکتی فایرها بیشتر برای جوشکاری های سنگین کاربرد دارند،در حالی که اینورترها برای جوشکاری های جزئی استفاده میشوند.

ازمهمترین تفاوتهای دستگاه‌های اینورتر و رکتی فایر ،تفاوت در وزن آنهاست .دستگاه رکتی فایر وزن بسیار سنگینی داشته و حمل و نقل آن بسیار مشکل است و ازهمین جهت دستگاه اینورتر جوشکاری به علت وزن سبک نسبت به رکتی فایرکارآمدتر بوده و بخصوص در بخش تاسیسات بیشتر استفاده میشود.

دستگاه رکتی فایر با برق سه فاز کارمیکند و به همین دلیل بیشتر برای مصارف صنعتی و سنگین استفاده می شود در حالی که اینورتر جوشکاری ،با برق تک فاز کار میکند و برای مصرف خانگی ومحدود قابل استفاده است.

از یکی دیگر ازتفاوت های این دو دستگاه میتوان به قیمت آنها اشاره نمود که دستگاه رکتی فایر به دلیل ویژگی هایی که در مورد آن صحبت شد قیمت بالاتری نسبت به دستگاه اینورتر دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر دراین رابطه و اطلاع از شرایط فروش عمده الکترود جوشکاری ، با بازرگانی شاهی تماس بگیرید.

فروش عمده الکترود جوشکاری

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید