58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

4 قانون رنگی که هر طراحی داخلی باید آن را رعایت کند

مجموعه : آیا می دانید ؟ زیر موضوعات : اخبار زیر موضوعات : اخبار اجتماعی زیر موضوعات : اخبار گوناگون زیر موضوعات : اخبار مد و ستاره ها زیر موضوعات : اسرار خانه داری زیر موضوعات : دکوراسیون و چیدمان زیر موضوعات : روانشناسی زیر موضوعات : مد و مدگرایی زیر موضوعات : هنر در خانه

رنگ اغلب دشوارترین قسمت یک اتاق برای طراحی داخلی است. این به این دلیل است که رنگها متنوع هستند سایه های بسیاری برای انتخاب وجود دارد و باید آنها را به نسبت مناسب جمع کرد. در غیر این صورت ، آنها با هم هماهنگی نخواهند داشت. خوشبختانه ، چند قانون رنگ وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که هر زمان رنگ های شما متعادل به نظر می رسند. ما آنها را در زیر لیست کرده ایم. آنها را بار دیگر بخوانید تا یک بار و برای همیشه به رنگ و بوی طراحی داخلی بپردازید.

قانون 60-30-10

قانون 60-30-10 بهترین دوست فن طراحی داخلی است. مهم نیست که زیبایی از نظر شما چه باشد و به نظر شما اتاقتان به چه شکلی باشد ، می توانید از این قاعده استفاده کنید تا مطمئن شوید که پالت رنگ شما متعادل باقی می ماند. در این تنظیم ، از سه رنگ استفاده خواهید کرد. 60 ، 30 و 10 به درصد طراحی شما که هر کدام را تشکیل می دهند اشاره دارد.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است: ابتدا یک سایه را انتخاب کنید تا سایه اصلی شما باشد و تقریباً 60 درصد اتاق را به خود اختصاص می دهد. معمولاً این حالت خنثی و یا نوعی رنگ تسلیم شده خواهد بود که می تواند فضای زیادی را بدون اینکه احساس بش از حد د رآن رنگ کنید و آن رنگ برای شما خسته کننده شود. رنگ بعدی شما که به طور معمول کمی جسورانه تر است و حدود 30 درصد از فضا را اشغال می کند. سرانجام ، رنگ تاکید شما جسورانه ترین سایه شماست و باید 10 درصد باقیمانده را تشکیل دهد.

مثلاً عکس بالا را بگیرید. در این حالت ، خاکستری رنگ غالب است. می توانید آن را روی دیوارها و مبل مشاهده کنید. سپس رنگ مشکی رنگ ثانویه است. روی قفسه کتاب ، میز کنار ، بالش و صندلی غذاخوری و فرش است. سرانجام رنگ مرجانی سایه رنگ تاکید دراین عکس می باشد. این را می توان در بالش های کوسن و گیاهان گلدان مشاهده کرد.

برای اجرای طراحی دکوراسیون متناسب با منزل خود به بهترین طراحی دکوراسیون اصفهان مراجعه نمایید.
رنگ های گرم و سرد

عبارت “گرم و رنگهای سرد” در مورد مکانهایی که سایه های خاص روی چرخ رنگ قرار می گیرند ، اشاره دارد. به طور سنتی سایه هایی مانند قرمز ، نارنجی و زرد به عنوان رنگ های گرم تصور می شوند زیرا پر جنب و جوش تر هستند. با این حال ، نوتالهای مانند قهوه ای و برنزه نیز در ترکیب قرار می گیرند. در طرف دیگر طیف ، رنگهای خنک یا آبی ، سبز و بنفش و همچنین خاکستری وجود دارد.

انتخاب رنگهای گرم یا خنک بر انرژی فضا تأثیر می گذارد. از آنجایی که رنگهای گرم تمایل به زیبایی و استقبال از اتاق را دارند ، در فضاهای سرگرم کننده بهترین هستند. به استفاده از این سایه ها در اتاق غذاخوری یا آشپزخانه خود بیاندیشید. از طرف دیگر رنگهای سرد مطیع تر هستند. آنها بهترین کار را در اتاق خواب ها و فضاهای اداری ، جایی که از یک انرژی آرامش بخش نایز دارد می شود ، دارند.

طرح رنگ مکمل

از بین تمام قوانین رنگی که طراحان داخلی از آن استفاده می کنند ، طرح رنگی مکمل اغلب به عنوان ساده ترین قانون تصور می شود. به این دلیل است که این طرح رنگی فقط شامل دو سایه است. به طور خاص ، از دو سایه استفاده می کند که به طور مستقیم در کنار یکدیگر بر روی چرخ رنگ نشسته اند ، به این معنی که ترکیبی مانند آبی و نارنجی ، زرد و بنفش یا قرمز و سبز به دست می آورید.

همانطور که از عکس بالا مشاهده می کنید ، این جفت شدن رنگ ها دارای کنتراست بسیار بالایی هستند ، به این معنی که – در حالی که آنها بدون شک انرژی بزرگی را به فضا وارد می کنند – در نهایت بهترین استفاده در دوزهای کوچک هستند. شما باید از آنها به عنوان رنگ های تاکید خود استفاده کنید و از نوت های زیادی برای تعادل آنها استفاده کنید و مکانی برای استراحت چشم فراهم کنید.

طرح رنگی مشابه

اگر در مرور چرخ رنگ مشکلی دارید ، یک طرح رنگی مشابه می تواند برای شما باشد. برای این مورد ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک رنگ مرکزی را انتخاب کنید ، سپس از رنگ های هر دو طرف آن نیز استفاده کنید. در اینجا دو رنگ به صورت اصلی و سوم رنگ ترکیبی از این دو خواهد بود. به عنوان مثال ، قرمز ، نارنجی و زرد یا قرمز ، بنفش و آبی.
از آنجایی که در این رنگ از سه رنگ استفاده می کنید ، به شما اطمینان خواهد داد تا فضای متعادل احساس شود. ممکن است بخواهید مجدداً قانون 60-30-10 را بگنجانید تا نسبتهای خود را بررسی کنید. و به یاد داشته باشید ، همیشه می توانید از سایه های مختلف با همان رنگ به عنوان روش دیگری برای ایجاد تنوع بصری استفاده کنید.
جالب اینجاست که اگر طرفدار بزرگی از رنگهای زنده نیستید ، می توانید با استفاده از تونال ها یک رنگ مشابه را انجام دهید. به طور معمول به این طرح رنگی تک رنگ گفته می شود. در اینجا ، تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که سیاه و سفید و خاکستری را با هم مخلوط کنید تا ظاهری زیبا و مدرن ایجاد کنید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید