58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

شیشه ضد گلوله

مجموعه : آیا می دانید ؟ زیر موضوعات : اخبار زیر موضوعات : اخبار اجتماعی زیر موضوعات : اسرار خانه داری زیر موضوعات : دکوراسیون و چیدمان زیر موضوعات : دنیای مد

گروه صنعتی گلدن وین تولیدکننده شیشه هوشمند اصفهان , شیشه چندجداره اصفهان و .. در این مقاله شما را با شیشه ضد گلوله (شیشه بالستیک ، زره شفاف و شیشه مقاوم در برابر گلوله) ماده ای محکم و نوری شفاف است که به ویژه در برابر نفوذ گلوله ها مقاوم است. مانند هر ماده دیگر ، کاملاً غیر قابل نفوذ نیست. این ماده معمولاً از ترکیبی از دو یا چند نوع شیشه ، یک نوع سخت و یک نوع دیگر ، ساخته می شود. ضریب شکست برای هر دو شیشه مورد استفاده در لایه های ضد گلوله باید تقریباً یکسان باشد تا شیشه را شفاف نگه دارد و اجازه ایجاد دید واضح و بدون تحریف از شیشه را بدهد. ضخامت شیشه ضد گلوله از 3⁄4 تا1⁄2 3  اینچ (19 تا 89 میلی متر) متفاوت است. شیشه ضد گلوله در ویترین ساختمانهایی که به چنین امنیتی احتیاج دارند مانند فروشگاههای جواهرات و سفارتخانه ها و وسایل نقلیه نظامی و شخصی استفاده می شود.شیشه های مقاوم در برابر گلوله با استفاده از لایه های شیشه چند لایه ساخته می شوند. هرچه تعداد لایه ها بیشتر باشد ، شیشه محافظت بیشتری می کند. در صورت نیاز به کاهش وزن ، 3 میلی متر از پلی کربنات (یک ترموپلاستیک) روی قسمت ایمن ورقه ورقه می شود تا جلوی تورم را بگیرد. هدف ساخت ماده ای با ظاهر و شفافیت شیشه استاندارد اما با محافظت موثر از بازوهای کوچک است. طرح های پلی کربنات معمولاً از محصولاتی مانند Armormax ، Makroclear ، Cyrolon تشکیل شده است: یک پوشش نرم که پس از خراشیده شدن بهبود می یابد (مانند پلیمرهای مبتنی بر کربن الاستومریک) یا یک پوشش سخت که از خراش جلوگیری می کند (مانند پلیمرهای پایه سیلیکون).

شیشه ضد گلولهپلاستیک در طرح های ورقه ورقه ای همچنین مقاومت در برابر ضربه ناشی از حمله فیزیکی از اشیا صاف و تیز را فراهم می کند. پلاستیک مقاومت کمی در برابر گلوله فراهم می کند. شیشه که بسیار سخت تر از پلاستیک است ، گلوله را صاف می کند و پلاستیک تغییر شکل می دهد ، با هدف جذب بقیه انرژی و جلوگیری از نفوذ. توانایی لایه پلی کربنات در متوقف کردن گلوله های با انرژی متفاوت با ضخامت آن کاملاً متناسب است ،  و شیشه ضد گلوله این طرح ممکن است تا 3.5 اینچ ضخامت داشته باشد.لایه های شیشه ای چند لایه از ورق های شیشه ای ساخته می شوند که با پلی وینیل بوتیرال ، پلی یورتان ، سنتریگلاس یا اتیلن-وینیل استات به هم چسبیده اند. در صورت درمان با فرآیندهای شیمیایی ، شیشه بسیار قویتر می شود. این طرح از زمان جنگ جهانی دوم به طور منظم در وسایل نقلیه جنگی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول ضخیم است و معمولاً بسیار سنگین است.برای تست مواد مقاوم به کار رفته در شیشه و شلیک گلوله از یک فاصله معین با استفاده از الگوی خاصی آزمایش می کنند.آزمایشات نشان می دهد که پلی کربنات با سرعت کمتری دربرابر پرتاب های منظم در مقایسه با پرتاپ های نامنظم از کار می افتد ، به این معنی که آزمایش با گلوله های با شکل منظم محافظه کاری مقاومت آن را به ما می دهد.  هنگامی که پرتابه ها نفوذ نمی کنند ، می توان عمق فرورفتگی ناشی از ضربه را اندازه گیری کرد و به سرعت و ضخامت ماده پرتابه مربوط شد.

شیشه ضد گلولهبرخی از محققان مدل های ریاضی را بر اساس نتایج این نوع آزمایش برای کمک به آنها در طراحی شیشه های ضد گلوله برای مقاومت در برابر تهدیدهای خاص پیش بینی کرده اند.خواص شیشه مقاوم در برابر گلوله می تواند تحت تأثیر دما و قرار گرفتن در معرض حلال ها یا اشعه ماورا بنفش باشد ، که معمولاً از نور خورشید است. اگر لایه پلی کربنات زیر یک لایه شیشه ای باشد ، به دلیل وجود شیشه و لایه پیوند ، تا حدی از اشعه ماورا بنفش محافظت می کند. با گذشت زمان ، پلی کربنات شکننده تر می شود زیرا این یک پلیمر آمورف است (که برای شفافیت آن لازم است) به سمت تعادل ترمودینامیکی حرکت می کند.تأثیر یک گلوله در پلی کربنات در دمای کمتر از 7 درجه سانتی گراد ، گاهی اوقات باعث ایجاد جوش ، قطعاتی از پلی کربنات می شود که از هم گسیخته و خود به گلوله تبدیل می شوند. آزمایشات نشان داده است که اندازه یال بیشتر به ضخامت ورقه ورقه مربوط است تا اندازه گلوله. جوش در معایب سطحی ایجاد می شود که در اثر خم شدن لایه داخلی و پلی کربنات ایجاد می شود و ترک ها به سمت عقب حرکت می کنند و به سطح برخورد می رسند. پیشنهاد شده است که یک لایه داخلی دوم از پلی کربنات ممکن است در برابر نفوذ گل پیچی مقاومت کند.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید