58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

راهنمای انتخاب کلاف مبل

مجموعه : آیا می دانید ؟ زیر موضوعات : اخبار زیر موضوعات : دکوراسیون و چیدمان زیر موضوعات : دنیای مد زیر موضوعات : مد و مدگرایی زیر موضوعات : هنر و هنرمند

کلاف مبل مانند استخوان بندی مبل است که اگر محکم و جنس خوبی داشته باشد عمر مفید مبل را افزایش میدهد. ما در این مقاله قصد داریم انواع کلاف مبل کلاسیک ، راحتی و … نمونه های آنها را معرفی کنیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم. شاید بسیاری تصور کنند کلاف مبل به تنهایی خریداری نمیشود که نیاز به اطلاعات داشته باشیم . اما باید بدانید که قبل از خرید مبل حتما باید کلاف آن را مشاهده کنید تا بتوانید مبل استاندارد و مناسبی خریداری کنید. کلاف ، اسکلت بدنه مبل است که بر روی آن اسفنج ، پارچه و… سوار میشود تا مبل زیبا و راحتی را به وجود آورد.

کلاف مبل ها همه از چوب هستند اما نوع چوب ها و نوع مبل ها در انتخاب کلاف اهمیت دارد. مثلا برای مبل راحتی ، مبل استیل ، سلطنتی و… هر یک نوعی کلاف خاص مورد استفاده قرار میگیرد. و یا کلاف مبل را متناسب با آب و هوای منطقه میتوان انتخاب کرد تا عمر مفید بیشتری داشته باشد.

راهنمای انتخاب کلاف مبل

کلاف مبل راحتی

برای مبل راحتی معمولا از چوب روس استفاده میشود زیرا این چوب علاوه بر کیفیت بالایی که دارد وزن کمی دارد و برای مبلمان راحتی مناسب است . البته این موضوع به طور قطعی نیست و از هر نوع چوبی میتوان برای مبل راحتی استفاده کرد. به هر حال قبل از خرید مبل حتما کلاف آن را چک کنید تا مرغوبیت آن را تایید کنید. یکی از راه های تشخیص کلاف نامرغوب صدای غژ غژ مبل است که هنگام نشستن روی مبل مشخص میشود.

کلاف مبل استیل

کلاف مبل استیل یا همان سلطنتی از چوب گردو راش است . این نوع مبلمان به دلیل داشتن تاچ و دسته های منبت کار شده نیاز دارند تا از چوبی استفاده شود که بتوان این هنر منبت را به خوبی نمایش داد . همچنین به دلیل اینکه معمولا از این نوع مبل برای مهمانی استفاده میشود باید کلاف محکم و سنگینی داشته باشد. در سایر مبلمان تنها باید چوب استحکام خوبی داشته باشد . اما در مبل استیل باید علاوه بر استحکام ظاهر خوبی داشته باشد تا بتوان هنر منبت را به نمایش گذاشت.

بعضی از تولید کنندهکان به جای چوب از مصنوعات چوبی استفاده میکنند که تا هزینه کمتری بدهند ، راه های تشخیص چوب از مصنوعات بسیار است که ما تعدادی را بیان میکنیم. در ابتدا وزن آن قابل تشخیص است که وزن چوب بسیار بیشتر از مصنوعات چوب است.

راهنمای انتخاب کلاف مبل

خرید مبلمان چوبی

اگر قصد خرید مبلمان از هر نوعی راحتی یا استیل را دارید باید ابتدا کلاف آن را بررسی کنید و با اطلاعاتی که در بالا ارائه شد تشخیص دهید که مبل مناسب است یا نه. اما در ظاهر مبل معمولا چوب های کمی مشخص است و رنگ شده اند بنابراین بهتر است مبل را کاملا برگردانید و از پشت آن کلاف کار شده را مشاهده کنید. بهتر است که کلاف مبل از یک نوع چوب استفاده شود و همچنین استفاده از چوب به صورت دوبل استحکام مبل را بالاتر میبرد. برای خرید هر یک از کلاف مبل بهتر از تولید کننده کلاف مبل کمک بگیرید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید