58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

زبان بدن

مجموعه : آیا می دانید ؟ زیر موضوعات : رازهای موفقیت زیر موضوعات : روانشناسی زیر موضوعات : سرگرمی

زبان بدن نوعی ارتباط غیر کلامی است که در آن از رفتارهای جسمی برخلاف کلمات ، برای بیان یا انتقال اطلاعات استفاده می شود. چنین رفتاری شامل حالات صورت ، وضعیت بدن ، حرکات ، حرکت چشم ، لمس و استفاده از فضا است. زبان بدن هم در حیوانات و هم در انسان وجود دارد ، اما این مقاله به تفاسیر زبان بدن انسان می پردازد.

زبان بدن نباید با زبان نشانه اشتباه گرفته شود ، زیرا زبانهای نشانگر زبانهای کاملی مانند زبانهای گفتاری هستند و دارای سیستم دستور زبان پیچیده خود هستند و همچنین قادر به نمایش خصوصیات اساسی موجود در همه زبانها هستند. از طرف دیگر ، زبان بدن دارای سیستم دستور زبان نیست و باید به طور گسترده ای تفسیر شود ، به جای داشتن یک معنی مطلق که با حرکتی معین مطابقت داشته باشد ، بنابراین این زبانی مانند زبان نشانه نیست ، به همین سادگی به آن اصطلاح داده می شود. یک “زبان” به دلیل فرهنگ عامه.

در یک جامعه ، تفسیرهای توافق شده از رفتار خاص وجود دارد. تفسیرها ممکن است از کشور به کشور دیگر ، یا فرهنگ به فرهنگ دیگر متفاوت باشد. در این یادداشت ، در مورد جهانی بودن زبان بدن اختلاف نظر وجود دارد. زبان بدن ، زیر مجموعه ای از ارتباطات غیر کلامی ، مکمل ارتباط کلامی در تعامل اجتماعی است. در حقیقت برخی محققان نتیجه می گیرند که ارتباطات غیر کلامی اکثر اطلاعات منتقل شده در طول تعامل بین فردی را تشکیل می دهد. به برقراری رابطه بین دو نفر کمک می کند و تعامل را تنظیم می کند ، اما می تواند مبهم باشد.کلینیک مشاوره موفقیت در این مقاله به شناخت بهتر زبان بدن کمک میکند.

حالات چهره

بیان صورت هنگام بیان احساسات از طریق بدن یکپارچه است. ترکیبی از حرکت چشم ، ابرو ، لب ، بینی و گونه کمک می کند تا حالت های مختلف فردی ایجاد شود (مثلاً خوشحال ، غمگین ، افسرده ، عصبانی و غیره.).

چند مطالعه نشان می دهد که صورت و بیان بدن (زبان بدن) هنگام تفسیر احساسات متناسب هستند. آزمایش های رفتاری همچنین نشان داده اند که تشخیص بیان صورت تحت تأثیر بیان بدنی درک شده است. این بدان معنی است که مغز عبارات صورت و بدن فرد را به طور همزمان پردازش می کند. آزمودنی ها در این مطالعات در داوری احساسات بر اساس بیان صورت دقت نشان دادند. این امر به این دلیل است که صورت و بدن به طور طبیعی در نسبت طبیعی آنها دیده می شود و سیگنال های عاطفی از چهره و بدن به خوبی یکپارچه می شوند.

به عنوان مثال ، عدم وجود چین و چروک اطراف چشم ، لبخندی بالقوه جعلی را نشان می دهد. در یک مقطع ، محققان معتقد بودند که ساختن یک لبخند واقعی ، انجام دستورات تقریباً غیرممکن است. وقتی کسی با خوشحالی لبخند می زند ، یکی می لرزد. وقتی کسی آن را جعلی می کند ، چنین نمی کند. اگر کسی سعی کند خوشحال به نظر برسد اما واقعاً اینگونه نیست ، فرد چین و چروک را نمی بیند. اخیراً ، مطالعهای از محققان دانشگاه شمال شرقی نشان داد که افراد حتی اگر احساس خوشبختی نکنند ، می توانند شادانه عمل کنند و لبخندشان را انجام دهند.

به طور معمول ، چشمان شخص باید تقریباً ۶-۱۰ بار در دقیقه چشمک بزند ، اما صرفاً با نگاه کردن به یک شخص یا اشیایی که بیننده می یابد “جذاب” می تواند این سرعت را کند کند و می تواند نشانگر خوبی برای جذب یک شخص باشد. آنها با آنها صحبت می کنند ، بنابراین ، این می تواند نشانه معاشقه باشد. ”

سیگنال های سر و گردن

زبان بدن سر را باید با همراهی گردن در نظر گرفت. از نظر وضعیت کلی ، سر باید به شکلی قرار گیرد که طبیعی باشد. زبان بدن که توسط سر و گردن منتقل می شود شامل حرکات مختلفی است. با این وجود ، توجه به این نکته ضروری است که قرار گرفتن سر نباید باعث شود که گردن بیش از حد طولانی مدت بدون تسکین کشیده یا فشرده شود. اگر گردن به این روش سفت شود ، ممکن است توانایی استفاده از آن برای انتقال پیام های زبان بدن را به طور مؤثر مهار کند. علاوه بر این ، برخی محققان و پزشکان بهداشتی دریافتند که بین طولانی بودن وضعیت ضعیف سر و گردن و حالت های روحی منفی رابطه وجود دارد. به همین ترتیب ، زبان بدن که شامل سر و گردن است نباید باعث کرنش شود و به دنبال طبیعی بودن باشد. مانند همه اشکال زبان بدن ، فهمیدن هرچه بیشتر عوامل مرتبط دیگر برای شناسایی دقیق معنی ، مفید است.

گره زدن سر به طور کلی نشانه ای برای گفتن “بله” تلقی می شود. هنگامی که در مکالمه استفاده می شود ممکن است به عنوان علامت تأیید تعبیر شود و سخنران را ترغیب به ادامه کار کند. گره منفرد نشانه اذعان شخص دیگری به روشی محترمانه است؛ به این ترتیب ، این عمل شبیه به عمل آسیایی در تعظیم در برابر شخص به عنوان نشانه احترام است. لرزش سر معمولاً به معنای “نه” تعبیر می شود. از نظر معنا ، برعکس گره زدن است. در هند ، حباب سر کج کردن سر از یک طرف به سمت دیگر است و نشانه مشترک گفتن بله ، خوب است ، یا من به نوعی درک می کنم. تفسیر آن می تواند مبهم باشد و بسیار بستگی به بستری دارد که در آن اعمال می شود.

هنگامی که پایین آوردن سر در ارتباط با چشم تأکید می شود ، این ممکن است نشانه تسلیم باشد. بالا آمدن سر از وضعیت پائین ممکن است نشانگر افزایش علاقه به آنچه کسی می گوید باشد.

کج کردن سر به طرف می تواند بیانگر علاقه به آنچه شخص دیگر در حال برقراری ارتباط است باشد. بر این اساس ممکن است نشانه کنجکاوی ، عدم اطمینان یا سوال باشد. اگر هنگامی که سر کج شده است از روی سر بلند شود ، این ممکن است نشانه ای از فکر کردن در مورد چیزی باشد یا به تعبیری مکالمه مداوم ، بی علاقه باشد. سر که به سمت جلو کج شده است در حالی که به عقب کشیده می شود ممکن است مشکوک باشد.با مراجعه به یک مشاوره خوب در اصفهان با این حالات بهتر آشنا شوید.

حالت کلی بدن

احساسات را می توان از طریق وضعیت بدن نیز تشخیص داد. تحقیقات نشان داده است که وقتی یک هیجان با یک احساس متفاوت یا خنثی مقایسه می شود ، وضعیت بدنی دقیق تر تشخیص داده می شود. به عنوان مثال ، فردی که احساس عصبانیت می کند ، تسلط بر دیگری را نشان می دهد ، و وضعیت آنها تمایلات رویکردی را نشان می دهد. مقایسه این مسئله با یک فرد ترسناک: آنها احساس ضعف ، مطیع بودن می کنند و وضعیت آنها تمایلات اجتناب از خود نشان می دهد ،  برعکس یک شخص عصبانی.

حالت ایستاده یا ایستاده نیز نشانگر احساسات شخص است. شخصی که تا پشت صندلی خود نشسته است ، با تکان دادن سر خود همراه با بحث تکیه می زند ، دلالت بر باز بودن ، آرامش و به طور کلی آماده گوش دادن دارد. از طرف دیگر ، فردی که پاهای و بازوهای خود را با لگد زدن پا عبور داده است ، اندکی دلالت بر این دارد که احساس بی تاب و از نظر عاطفی از بحث جدا می کند.

در یک بحث ایستاده ، شخص با پاهای که به سمت گوینده قرار دارد ایستاده است ، می تواند نشان دهد که آنها توجه زیادی دارند و به گفتگو علاقه مند هستند. با این حال ، اختلاف اندک در این وضعیت می تواند معنی زیادی داشته باشد.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید