92
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های تغذیه سالم

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

خاصیت های باورنکردنی موز و ارزش غذایی آن

همه چیز درمورد موز و خاصیت های باورنکردنی آن

چرا باید موز مصرف کنیم و استفاده از این میوه چه مزایایی دارد

موز میوه ای بسیار سودمنده که شامل ویتامین های  C ، B , A و E و مواد معدنی مثل پتاسیم ، روی ، آهن و منگنزه .ترکیبات موجود در موز هم برای سلامتی بدن بسیار مفیده و هم برای نگهداری پوست و مو در شرایط بهینه میتونه استفاده شه . موز میوه ای بسیار پرطرفدار بین همه ی افراده و خیلی از دسرها ، نوشیدنی ها و کیک ها رو هم میشه باهاش آماده کرد مثل مافین موز ، چیپس موز شیرین و شور و اسموتی موز و بادام .تاثیر موز بر بدن و پوست و مو را دست کم نگیرین .در مطلب بعدی تاثیر شگفت انگیز اون برای پوست و مو رو بهتون معرفی میکنم.

موز بسیار مفید برای وعده ی صبحانه

به علت داشتن شکر طبیعی باعث بالارفتن آنی انرژی بدن میشه و به همین دلیل ورزشکاران در خلال تمرین از این میوه استفاده میکنن .مصرف موز به همراه یک لیوان شیر انتخابی هوشمندانه برای تمامی گروه های سنی در وعده ی صبحونست که انرژی بدن برای شروع فعالیت های روزانه رو تامین میکنه.

مصرف موز فشارخون را کنترل و کلسترول را کاهش میدهد

تحقیقات نشون داده که پتاسیم فشار خون رو در کنترل خودش قرار میده و مصرف کلسیم ، پتاسیم و منگنز میتونه فشار خون بالا رو کاهش بده که موز تمام این ترکیبات رو داره بنابراین موردی بسیار مناسب برای حفظ فشار خون درحد تعادل است .همچنین پکتین موجود در فیبر موز باعث کاهش سطح کلسترول میشه زیرا اثبات شده که فیبرهای محلول در آب مثل پکتین کلسترول رو کاهش میدن.

موز انتخابی بسیار مناسب برای کاهش وزن

موز حاوی انبوهی از فیبرها و مقادیر کم چربیه که به راحتی قابل هضمه .هر 100 گرم موز حاوی 90 کالری است و با در نظر گرفتن تمام منافع اون برای داشتن رژیم غذایی میشه از اون استفاده کرد.

کمک به کاهش سرطان به خصوص سرطان روده با مصرف منظم موز

موز به علت غنی بودن از آنتی اکسیدانها و فیبر انتخابی عالی برای مبارزه با سرطان است و باعث بهبود عملکرد آنزیمای روده ی کوچک میشه و از عملکرد باکتری های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری میکنه که کاهش سرطان روده رو در پی داره.

موز دوست معده برای مبارزه با سرطان و زخم معده

مواد  موجود در موز سلول های غشایی معده رو تحریک کرده که در نتیجه ی این تحریک موکوس محافظ ضخیمی در مقابل اسید معده به وجود میاد و باعث جلوگیری از سرطان معده و زخم معده میشه .همچنین به علت داشتن مواد ضد اسیدی از ترش کردن و سوزش معده جلوگیری میکنه.

بهبود عملکرد اعصاب و کاهش خطر سکته

موز سرشار از ویتامین B است که باعث ارتقاء عملکرد اعصاب میشه و پتاسیم موجود در موز فعالیت های مغزی را بیشتر کرده و باعث افزایش یادگیری میشه و همین امر به طور خودکار باعث کاهش خطر سکته میشود.

مصرف موز و مقابله با پوکی استخوان

همونطوری که در مطلب عوامل موثر در ایجاد پوکی استخوان گفتیم یکی از راه های پیشگیری از بیماری پوکی استخوان مصرف کلسیم و یا مصرف مواد غذایی هست که باعث جذب کلسیم در بدن بشه که میتونیم موز رو از جمله ی این موارد بدونیم بخصوص اگه به همراه شیر مصرف بشه چون باکتری های پروبیوتیک موجود در موز توانایی حیرت انگیزی برای جذب کلسیم در بدن دارن که برای استخوان سازی در بدن بسیار مفیده.

برای داشتن خوابی آرام چند ساعت قبل خواب موز میل کنید

موز سرشار از اسیدهای آمینه شناخته شده به عنوان تریپتوفان است که باعث تولید هورمون خواب در بدن میشه و خوردن موز چند ساعت قبل از خواب ، خوابی آرام رو تضمین میکنه.

 برای ترک سیگار حتما مصرف موز رو فراموش نکنید

وجود ویتامین های B6 و B12 همراه با منیزیم و پتاسیم موجود در موز به ترک سیگار و مقاومت بدن در برابر نیکوتین کمک میکنه.

منبع: دونفره

 

منبع : www.javanfa.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید