8

فواید آجیل چیست

مجموعه : آشپزی و تغذیه زیر موضوعات : اخبار علمی و آموزشی زیر موضوعات : تغذیه سالم زیر موضوعات : خواص مواد غذایی

فواید آجیل چیست ؟

به خوبی شناخته شده است که آجیل بسیار سالم است. اما کدام آجیل سالم ترین است و چه موادی دارد؟ ما در الینا استند یکی از سازندگان استند خشکبار و استند آجیل مقاله ای ارائه می دهیم که مواد مغذی ارزشمندی را که برای سلامتی ما به مهم است را بشناسید.

آجیل چیست؟

آجیل یک میان وعده فوق العاده است آنها از نظر چربی و پروتئین بسیار بالا هستند و مقدار زیادی کالری را بدون چاقی شما تأمین می کنند. آزمایشات حتی نشان داده اند که آجیل می تواند سطح چربی خون را کاهش دهد. طبق آخرین تحقیقات ، آجیل ها همچنین می توانند به کاهش وزن کمک کنند

آجیل ها غالباً دارای اسیدهای چرب ضروری امگا 3 هستند. آنها همچنین حاوی ویتامین E ، B و C و همچنین مواد معدنی بی شماری مانند روی ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم و کلسیم هستند. و سپس موادی مانند حافظه و مواد تقویت کننده غلظت کولین و لسیتین و همچنین آنتی اکسیدان ها وجود دارد. به عنوان مثال ، آجیل در برابر بسیاری از بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و مغزی محافظت می کند ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد و حتی خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را کاهش می دهد.

آجیل دارای این مزایا است:

  • سرشار از پروتئین است
  • درصد بالایی از چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3
  • محتوای غذایی بالا
  • نسبت بالایی از مواد معدنی مانند روی ، آهن و منیزیم
  • ویتامین های متعددی مانند ویتامین های E ، B و C.
  • مواد غلظت دهنده و تقویت کننده حافظه مانند کولین و لسیتین
  • آنتی اکسیدان ها
  • کاهش سطح چربی خون
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و انواع مختلف سرطان

فواید آجیل چیست؟

چند عدد آجیل در روز بخورید؟

یک وعده آجیل در روز می تواند کارهای زیادی انجام دهد ، اندازه وعده به شما بستگی دارد. یک مشت در روز ممکن است راهنمای خوبی باشد. بسته به نوع علاقه خود ، می توانید آجیل ها را در کنار آن میل کنید ، آنها را در پستوها و سالادها ببرید یا از آنها به عنوان یک ماده غذایی در محصولات پخته شده لذت ببرید.

با این حال ، بدون آجیل های نمکی یا قندی این کار را انجام دهید ، زیرا بلافاصله جنبه سلامتی آجیل ها از بین می رود. حتی آجیل هایی که قبلا تفت داده شده اند ایده آل نیستند ، زیرا غالباً از چربی های گیاهی زیادی برای بو دادن استفاده می شود. بهتر است آجیل های خود را در خانه و بدون چربی اضافی تفت دهید.

گردو

میوه های درخت گردو (Juglans regia) احتمالاً از میوه های شناخته شده در میان آجیل های دنیا است زیرا آنها بسیار سالم و سرشار از مواد ارزشمند هستند. 100 گرم گردوی رسیده حاوی حدود سه میلی گرم ویتامین C است که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین E ، پلی فنول و اسید فولیک و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 است. . نسبت این اسیدهای چرب اشباع نشده به چند اسید چرب اشباع شده تأثیر مثبتی در برابر بیماری های قلبی عروقی دارد. به صورت ترکیبی ، همه این مواد باعث می شوند که گردو یک ماده غذایی فوق العاده غذایی و سیری باشد ، که دارای اثر آنتی اکسیدانی است و شما را در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.

فندق

یکی دیگر از انواع معمول آجیل محلی ، فندق است. حتی گونه های مختلفی وجود دارد که فندق تولید می کنند.  فندق به ویژه به عنوان غذایی برای اعصاب شناخته شده است .  فندق همچنین حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا 9 است که برای عملکرد سلول های عصبی مهم هستند.

بادام

بادام به ویژه از نظر کلسیم ، منیزیم و پتاسیم غنی است. محتوای بالای کولین همچنین باعث افزایش تمرکز و حافظه و کاهش ذخیره چربی در کبد می شود. بادام تلخ نباید مصرف شود ، زیرا هنگام هضم سیانید هیدروژن سمی تولید می کند.

آجیل بادام هندی

درخت بادام هندی (Anacardium occidentale) فاقد هر نوع آجیل واقعی است.  این نقش مهمی در تشکیل هورمون شادی سروتونین دارد. آجیل بادام هندی نسبتاً گران است ، که علت آن تا حدودی کشت پر زحمت است (فقط یک عدد آجیل در هر سیب کلزا تشکیل می شود).

پسته

درختان پسته (Pistacia vera) عمدتا در ایران ، در کالیفرنیا ، یونان و ترکیه کشت می شوند. میوه ها به ویژه از نظر پتاسیم غنی هستند و 52٪ محتوای چربی دارند.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید